Senaste nytt

Oroligt kring Medelhavet: Vart tar charterresenärerna vägen?

Morgan

Medlem
* Eilat/Israel dog väl som charterresmål för länge sen pga det politiska läget
* Nordafrika och då främst Egypten försvann väl helt efter den arabiska våren
* Greklands ekonomi är fortfarande skakig
* Frankrike har drabbats av två hemska terrordåd på ett drygt halvår
* Turkiet är efter nattens kuppförsök olämpligt att åka till enligt UD.

Så vart tar de hederliga charterresenärena vägen? Blir det Spanien och Italien för hela slanten? Vilka alternativ finns egentligen i Europa eller i närheten av Europa för den som önskar billig sol?

Dubai/Oman är väl för exklusivt. Bulgarien? Vad tror ni?
 

Valley

Medlem
* Eilat/Israel dog väl som charterresmål för länge sen pga det politiska läget
* Nordafrika och då främst Egypten försvann väl helt efter den arabiska våren
* Greklands ekonomi är fortfarande skakig
* Frankrike har drabbats av två hemska terrordåd på ett drygt halvår
* Turkiet är efter nattens kuppförsök olämpligt att åka till enligt UD.

Så vart tar de hederliga charterresenärena vägen? Blir det Spanien och Italien för hela slanten? Vilka alternativ finns egentligen i Europa eller i närheten av Europa för den som önskar billig sol?

Dubai/Oman är väl för exklusivt. Bulgarien? Vad tror ni?

Kroatien kanske kan få en större del av kakan.
 

Morgan

Medlem
Kroatien kanske kan få en större del av kakan.
Kan säkert bli så, och att ska man vara cynisk så var detta kanske det bästa som kunde hända Grekland: Får man välja mellan risken stt bankomaten får slut på pengar eller att hamna i ett inbördeskrig med militärer mot regimen mot kurder mot IS, så förefaller tomma bankomater som gemytligt...
 

AABack2ARN

Medlem
Kroatien? Men många flyg verkar gå till de grekiska öarna och av dem som varit där verkar inte krisen synas speciellt mycket där.
 

NyfikenGrau

Medlem
Från Tyskland är det Kroatien och Grekland som ökat mest. Det är ju de som i alla fall ligger närmast priskategorin i muslimska länder.

Tror dessa resmål kommer öka ännu mer, för jag tror inte de två stora, Egypten och Turkiet, kommer tillbaka till några högre nivåer på flera år.
 

fly4fun

Medlem
Spanien kommer slå all-time-high i år och jag har sett nån artikel att dom klarar inte av fler turister. Vatten och avlopp är helt enkelt inte dimensionerat för så mycket folk.

Kroatien har ökat en hel del i år men det finns fortfarande gott om lediga hotell. Jag hörde från en anställd på flygplatsen i Spilt att man har 25% fler pax i år jämfört med 2015. SAS är ett av dom flygbolagen som ökat mest i Spilit i år.

Jag kom hem från Kroatien för 3 dagar sedan och åker gärna igen.
 
Toppen