Senaste nytt

Intjänade SAS Eurobonus-poäng på Plusgrade inom Star Alliance

Är det någon som har koll på regelverket kring Plusgrade på andra bolag inom *A?

Jag har EBG och flög nyligen tur och retur LIS-SSA med TAP. Uppgraderade med Plusgrade (305 EUR för 9h sömn = värt) från originalbokning i U-klass.

Dock fick jag ena vändan en uppgradering till Z - men andra vändan en uppgradering till P. Båda renderade säten i C-klass, men poängintjäningen skiljer sig rejält: 8000 jämte 1000 poäng.

Ska det vara så här, eller är det fel?
 

obs

Medlem
Är det någon som har koll på regelverket kring Plusgrade på andra bolag inom *A?

Jag har EBG och flög nyligen tur och retur LIS-SSA med TAP. Uppgraderade med Plusgrade (305 EUR för 9h sömn = värt) från originalbokning i U-klass.

Dock fick jag ena vändan en uppgradering till Z - men andra vändan en uppgradering till P. Båda renderade säten i C-klass, men poängintjäningen skiljer sig rejält: 8000 jämte 1000 poäng.

Ska det vara så här, eller är det fel?

I følge pointtabellen er det korrekt. P giver kun 25%, omend den nok står forkert opført under Economy.

Men om det så er korrekt at den kun skal give 25%, det er så et andet spørgsmål. Der får du nok spørge SAS.
 

AABack2ARN

Medlem
Jag trodde Plusgrade ger poäng enligt ursprungsbokningen till andra program än det egna flygbolagets program?
 

SNIFF

Medlem
@AABack2ARN
Plusgrade ska inte enligt utsago ge poäng till andra program.
Det ska ge poäng enligt ursprunglig bokningsklass. Men det verkar som att det inte riktigt fungerar som det är sagt.
 

NotRyan

Medlem
@AABack2ARN
Plusgrade ska inte enligt utsago ge poäng till andra program.
Det ska ge poäng enligt ursprunglig bokningsklass. Men det verkar som att det inte riktigt fungerar som det är sagt.
Men här verkar det vara TAP-metall (SAS-codeshare?) Ska man ens kunna göra Plusgrade där? Eller är det en TAP-Plusgrade? I så fall får man ju läsa deras T&C...
 
Toppen