Senaste nytt

Julmarknad Gdansk eller Krakow?

ulagun

Medlem
Typiskt i-landsproblem besöka julmarknaden i Gdansk eller Krakow i december.
Har besökt flera tyska marknader tidigare senast Berlin så vi är lite nyfikna på marknaden i någon av dessa två polska mysiga städer.
Fakta är att SAS flyger direkt till båda från CPH. Finns Hilton resp Hilton Garden på bägge.
Prisskillnaden resa/hotell är försumlig.
Alltså trivelsfaktorn som får avgöra.
 

palmen

Moderator
Typiskt i-landsproblem besöka julmarknaden i Gdansk eller Krakow i december.
Har besökt flera tyska marknader tidigare senast Berlin så vi är lite nyfikna på marknaden i någon av dessa två polska mysiga städer.
Fakta är att SAS flyger direkt till båda från CPH. Finns Hilton resp Hilton Garden på bägge.
Prisskillnaden resa/hotell är försumlig.
Alltså trivelsfaktorn som får avgöra.
Enligt min vän i Krakow är de vackra där, om de är bättre än i gdansk låter jag vara osagt :)
 

crown

Medlem
Nu har jag inte varit på julmarknad på något av ställena. Jag har dock varit i Gdansk två gånger varav en var över nyår och visst det var trevligt men inget jätte wow. I Krakow var jag för några veckor sedan och det var fantastiskt på alla sätt och enligt mig ett ställe jag kommer att åka tillbaka till. Åker jag tillbaka till Gdansk och då Sopot så blir det för "solsemester" i så fall.

Nu vet jag inte om du har varit i Warszawa men det skulle annars kanske kunna vara ett alternativ. Men av Gdansk/Krakow så hade jag spontant valt Krakow.
 
Toppen