Senaste nytt

Kommer det att bli mer trångt i Business mellan Arlanda och Newark?

El Oso

Medlem
Det kommer nog inte bli mycket mer trafik, det kommer mestadels handla om en liten del representanter som åker till NY (pendlar). Tror dessutom att dessa ministrar/ högra tjänstemän kommer att åka med regerings egna flygplan. När det kommer till eventuella omröstningar.
 

In_Sweden

Medlem
Det lär inte bli mer trångt i C direkt med tanke på de reseregler som gäller.
Har du koll på UDs reseregler? Borde diplomater inte få resa i C?
Sen så tror jag inte att resorna kommer öka markant, som medlem i säkerhetsrådet så finns krav på att landet ska kunna representeras när som helst på kort varsel. Så det mesta tas nog hand av personal på plats.​

Förövrigt, grattis Sverige. Kampanjandet har varit ganska hårt (har jag hört). Men med tanke på att vi blev inröstade i första omgången så var det nog väl investerat.
 

Moco

Medlem
Har du koll på UDs reseregler? Borde diplomater inte få resa i C?
Sen så tror jag inte att resorna kommer öka markant, som medlem i säkerhetsrådet så finns krav på att landet ska kunna representeras när som helst på kort varsel. Så det mesta tas nog hand av personal på plats.​

Förövrigt, grattis Sverige. Kampanjandet har varit ganska hårt (har jag hört). Men med tanke på att vi blev inröstade i första omgången så var det nog väl investerat.

Man reser inte i C. Undantag är ambassadör som vid första resa, och där man ofta möter protokollet på flygplatsen, har rätt till resa i business. Annars reser man i ekonomi.
 

Kevinator

Medlem
Man reser inte i C. Undantag är ambassadör som vid första resa, och där man ofta möter protokollet på flygplatsen, har rätt till resa i business. Annars reser man i ekonomi.

Resepolicy är en sak, men diplomater gör kanske som vi andra vanliga dödliga och kan frestas att uppgradera till C med EB-poäng?

Är det någon som har koll om UD får endast flyga Economy eller räknas SAS Plus som "Economy"?
 

Moco

Medlem
Resepolicy är en sak, men diplomater gör kanske som vi andra vanliga dödliga och kan frestas att uppgradera till C med EB-poäng?

Är det någon som har koll om UD får endast flyga Economy eller räknas SAS Plus som "Economy"?

Men det är ju en helt annan femma. Vad får dig att tro att det inte finns UD-anställda på detta forum? ;)
SAS-plus kan i vissa fall fungera, ja.
Detta kommer oavsett ha marginell/obetydlig inverkan på platstillgången.
 
Toppen