Senaste nytt

Københavns lufthavn den mest effektive i Europa.

Agö

Medlem
Intressant. Finns få flygplatser där bagagehanteringen är lika dålig som CPH imho
Den är ju fortfarande till stor del manuell.

"Københavns lufthavn er netop kåret til den mest effektive lufthavn i Europa. Årsagen er digitale løsninger og øget automatisering."

Skämt åsido, jag är övertygad om att den fruktansvärt långsamma bagagehanteringen är ett led i kommersialiseringen. Det är ju f*n ett shoppingcenter i bagagehallen idag. Och att döma av de köer som brukar vara vid korvmojjen, i taxfreeshopen och juicebaren så är det nog lönsamt också. Det är ju bara att jämföra med Swedavias motvilja mot att förenkla för pax att vandra mellan T4 och T5.
 

pep

Medlem
Intressant. Finns få flygplatser där bagagehanteringen är lika dålig som CPH imho
Det var vist en fordom fra engang i gamle dage? Jeg har aldrig selv haft problemer med bagagehåndteringen i CPH, selv de gange jeg kun har brugt den som transitlufthavn. Men som man siger: "Heldet følger som bekendt de tossede..."
 

Agö

Medlem
Det var vist en fordom fra engang i gamle dage? Jeg har aldrig selv haft problemer med bagagehåndteringen i CPH, selv de gange jeg kun har brugt den som transitlufthavn. Men som man siger: "Heldet følger som bekendt de tossede..."
Det är ju alltså mkt vanligt med minst 20 min väntetid på bagage. Om det sedan är oacceptabelt mycket eller inte är nog upp till var och en att bedöma. Kan jag undvika att checka in bagage gör jag också det.
 

Avgeek

Medlem
Det var vist en fordom fra engang i gamle dage? Jeg har aldrig selv haft problemer med bagagehåndteringen i CPH, selv de gange jeg kun har brugt den som transitlufthavn. Men som man siger: "Heldet følger som bekendt de tossede..."
Det vet jag inte om det är. Av alla mina bagagetrubbel där jag rest runt i världen - alltifrån Asien till Mellanöstern har det strulat som mest för mig när destination eller transit varit CPH :)
 
  • Gilla
Reactions: pep
Toppen