Senaste nytt

Reparera resväska från Samsonite

MaBe

Medlem
Jag har en kabinväska från Samsonite där ett av de två hjulen har gått sönder.
Väskan är av äldre modell som inte saluförs längre, jag har flera nyare kabinväskor men jag hade gärna velat renovera den om det går eftersom jag har trivts väldigt bra med den.

Är det någon här på forumet som har erfarenhet av att lämna in väskor för lagning?
Bor i Skåne så smidigt om det finns i Malmö eller Köpenhamn.
 

Agö

Medlem
Jag har en kabinväska från Samsonite där ett av de två hjulen har gått sönder.
Väskan är av äldre modell som inte saluförs längre, jag har flera nyare kabinväskor men jag hade gärna velat renovera den om det går eftersom jag har trivts väldigt bra med den.

Är det någon här på forumet som har erfarenhet av att lämna in väskor för lagning?
Bor i Skåne så smidigt om det finns i Malmö eller Köpenhamn.
Bagman i Malmö. Fantastiskt bra.

BAGMAN - Väskor för alla resor. Välkommen till Bagman
 

iSunshine

Ny medlem
Samsonite i Täby lagade trasigt lås på outlet-väska köpt i Belgien - gratis! Vid annat tillfälle har jag fått reservdel till dragkedja skickad hem - också gratis - efter trevligt bemötande på telefon. Se till att prata med auktoriserad butik för reparationer så bör det inte vara några problem så länge det finns reservdelar.
 

Hachans

Medlem
Det finns en butik i Stockholm också som gör det som jag tyvärr inte kommer ihåg namnet på just nu. Tyvärr så verkar min Samsonitetrojänare inte ha specifika reservdelar tillverkade till sig längre, men jag fick kontaktuppgifter till en annan fristående verkstad som kanske kunde fixa det.
 

xtrem

Medlem
Det finns en butik i Stockholm också som gör det som jag tyvärr inte kommer ihåg namnet på just nu. Tyvärr så verkar min Samsonitetrojänare inte ha specifika reservdelar tillverkade till sig längre, men jag fick kontaktuppgifter till en annan fristående verkstad som kanske kunde fixa det.

Samsonite har egen butik på Östermalm numera.

Dock tror jag de skickar väskorna till butiken i Barkaby för reperation,..
 

Malla

Medlem
Strandlins Reseffekter (Sankt Eriksgatan 48 i Stockholm) har mycket bra service. Jag hade en 8 år gammal Samsonite som använts flera gånger i veckan, ofta tungt lastad. Hjulen var helt utslitna och jag gick dit för att få den reparerad. Jag fick 4 kompletta nya hjul utan kostnad!
 
Toppen