Senaste nytt

7,5 tim layover i Tokyo inkl flygplatsbyte - vad göra?

khybner

Medlem
Har en resa inbokad med LH F till HND och sedan vidare från NRT med ANA F. Har 7,5 timme mellan ankomst och avgång.

Någon idé att försöka se Tokyo eller är det bara att ta transferbussen och njuta av loungen i NRT?
 

Dr. Miles

Expert
Har en resa inbokad med LH F till HND och sedan vidare från NRT med ANA F. Har 7,5 timme mellan ankomst och avgång.

Någon idé att försöka se Tokyo eller är det bara att ta transferbussen och njuta av loungen i NRT?
Du får gärna specificera vilken tid du landar och vilken tid din flight avgår från Tokyo Narita.

Det beror på om du har incheckat bagage eller inte.
Om du har stora väskor så vill du nog inte att släpa den runt medan du strosar runtomkring.

Om du inte har några bagage med dig, kan det vara värt att ta tåg från Tokyo Haneda till Asakusa och gå runt lite där innan du tar dig vidare till Tokyo Narita.

Räkna med att det kan ta 1,5 timme mellan Tokyo Haneda och Tokyo Narita. Med tåg kan det ta ännu längre.
 

khybner

Medlem
Du får gärna specificera vilken tid du landar och vilken tid din flight avgår från Tokyo Narita.

Det beror på om du har incheckat bagage eller inte.
Om du har stora väskor så vill du nog inte att släpa den runt medan du strosar runtomkring.

Om du inte har några bagage med dig, kan det vara värt att ta tåg från Tokyo Haneda till Asakusa och gå runt lite där innan du tar dig vidare till Tokyo Narita.

Räkna med att det kan ta 1,5 timme mellan Tokyo Haneda och Tokyo Narita. Med tåg kan det ta ännu längre.
Landar strax efter 10, flyget från NRT avgår ca kl 18. Och - ja, jag har incheckat baggage med mig så det låter som direkt till NRT?
 

Dr. Miles

Expert
Landar strax efter 10, flyget från NRT avgår ca kl 18. Och - ja, jag har incheckat baggage med mig så det låter som direkt till NRT?
Ja, jag skulle också göra det i så fall.

Har du många timmar över efter du har checkat in bagaget på Tokyo Narita, kan du åka till Narita stad.
2 timmar räcker för att se templet och runtomkring.
 

nota bene

Medlem
Du kan ju lätt käka lunch i stan om du vill. Så länge du klarar av att släpa ditt bagage själv (i.e. max en checkad väska).

Jag skulle ta tåget från HND in mot Shinagawa eller senare station. Sedan antingen buss eller tåget lite beroende på vart du befinner dig.
 

dino_81

Medlem
Jag skulle rekommendera dig att göra som @Dr. Miles föreslår.

Tag Airport Limousine på direkten till Narita Airport, checka in bagaget och tag tåget till Narita Stad (en station från flygplatsen). Tror att det blir både jäktigt och bökigt att åka in till centrala Tokyo. Narita stad har sin charm och är väl värt ett besök.
 
Toppen