Senaste nytt

Ny fasttrack på Arlanda T5

Nystrom

Medlem
Yesterday SAS added Fast Track security/ Priority lane at Arlanda Terminal 5 B to our product portfolio. This will be an appreciated product for our customers arriving from the domestic terminal and from Sky City when their flight departs from pier B in Terminal 5 or when heading for SAS Lounges.
The access to the Fast Track/Priority lane is validated by a Self Service Security Access Control device and no manual validation is needed.
Please try the product next time you have a flight departing from Arlanda!

sas.jpg
 

SASmackan

Medlem
Är det där alla Norwegian-resenärer har sin Security Check?

Där har jag gått i Fast Track väldigt många gånger som SAS Gold - genom automaten. Perfekt när man parkerar vid Sky City och är på väg mot loungen. Borde inte det ha funkat?
 

LMR

Medlem
Använde den vägen i mitten av maj, ingen före mig. Åkte med SAS. Fungerade perfekt när man ansluter från T4.
Har någon prövat gå in med sällskap som inte har ebg?
 

Dr. Miles

Expert
Är det där alla Norwegian-resenärer har sin Security Check?

Där har jag gått i Fast Track väldigt många gånger som SAS Gold - genom automaten. Perfekt när man parkerar vid Sky City och är på väg mot loungen. Borde inte det ha funkat?
Nä, mitt boardingkort (med SAS EuroBonus Gold) fungerade inte på den Fast track automaten när jag reste i SAS Plus från T5 i maj i år.
 

Juraj

Medlem
Fick fasttracken eget band nu eller är det fortfarande som tidigare - man går förbi kön för att sedan angöra den och dess arga blickar igen?
 

Canadien

Medlem
Detta undrar jag också eftersom den är obemannad.
Formellt är det ju ett regelbrott såvitt jag förstår, så rent tekniskt skulle man kunna bli av med sitt Eurobonusmedlemsskap. Fler personer på samma PNR brukar ju dock i mitt fall alla få fast track OK på sina boardingkort så där ska det inte vara några problem. Men ej testat i denna nya FT ännu.
 
Toppen