Senaste nytt

Erbjuden Optiontown för 125kr/pp med Vietnam Airlines

maba

Medlem
Har aldrig använt mig av OptionTown tidigare men läst lite om det här på BC. Nu har jag blivit erbjuden OT för 125 kr per person på sträckan Da Nang-Saigon som vi flyger i sommar med Vietnam Airlines. Erbjudandet gäller från ekonomi till business på resan som tar ca 1.5 timmar. Även om det är en relativt kort flygning så tycker jag att det är väldigt billigt, kan det verkligen stämma?
 
Har aldrig använt mig av OptionTown tidigare men läst lite om det här på BC. Nu har jag blivit erbjuden OT för 125 kr per person på sträckan Da Nang-Saigon som vi flyger i sommar med Vietnam Airlines. Erbjudandet gäller från ekonomi till business på resan som tar ca 1.5 timmar. Även om det är en relativt kort flygning så tycker jag att det är väldigt billigt, kan det verkligen stämma?
Vad är det för flygplanstyp?
 

apknug

Medlem
För 125kr till business hade jag chansat bara på kul! Folk betalar 500 kr för uppgradering till plus för en 50min flight arn-hel med våra strejkade vänner. Dyr polarklämma om den hinner komma in....
 

Dr. Miles

Expert
Som @pep påpekade i en annan tråd, man får inte andra förmåner (tillgång till Lounge, ökad tillåten antal bagage / bagagevikt etc) när man uppgraderar Vietnam Airlines flight genom OptionTown.
 

maba

Medlem
Som @pep påpekade i en annan tråd, man får inte andra förmåner (tillgång till Lounge, ökad tillåten antal bagage / bagagevikt etc) när man uppgraderar Vietnam Airlines flight genom OptionTown.

Japp jag läste den tråden men som tur är så har jag ett KLM Guld som jag faktiskt flugit mig till ;). Så lounge, om det nu finns någon i Da Nang, ska vi nog besöka.
 
Uppgraderade till C med Vietnam Airlines Siam Reap-Hanoi för något år sen. Trötta gamla C-stolar, helt OK mat, ingen champagne, massor med vin. Värt 125 SEK? Mjo, det tycker jag. :)
 

chazzie

Medlem
Till skillnad från t.ex. SAS så har som tidigare nämnts Vietnam Airlines juste stolar i business på narrowbody-plan, dock får man full måltid även i ekonomi på Vietnam Airlines så det är stolen som skiljer. För 125kr så är det ingen fråga om saken, bara att köra !
 

pep

Medlem
Japp jag läste den tråden men som tur är så har jag ett KLM Guld som jag faktiskt flugit mig till ;). Så lounge, om det nu finns någon i Da Nang, ska vi nog besöka.
Hvis jeg husker ret, så er et "udenlandskt" SKY-Team guldkort ikke nok på domestic VN-flights i Viet Nam, medmindre det er:

1) fra VN's eget program (Golden Lotus Plus) eller
2) I forbindelse med en udenrigsflyvning videre med en SKY-team airline....(f.eks. videre fra SGN med Aeroflot)

Loungen i Danang er charmerende og et besøg værd. Hvis de ikke lukker dig ind med dit guldkort kan du formentlig købe en "billet" for ca. 300,000 VND. Optiontown sælger også loungeadgang for VN airlines, når/hvis din billet er opgraderet. Dette er måske billigere
 
Last edited:
Toppen