Senaste nytt

Access till SAS Lounge, Göteborg

erc

Medlem
Frun flyger Göteborg - Frankfurt med Lufthansa på economybiljetter. Är EBS. Kan hon betala sig in på SAS Lounge i Göteborg på plats för SEK249? Eller krävs det att hon flyger med SAS?
 

erc

Medlem
Tolkar jag det rätt att SAS EB MasterCard ger access till Menziesloungen? Mot kostnad såklart.
 

Nikolas

Medlem
Man kan betala in sig på SAS Lounge mot poäng också. Visa perioder är SAS Lounge tillgängliga för Silver medlemmar i GOT om jag inte mins fel?
Med Amex Premium eller Elite har du tillgång till Menzies lounge mot en avgift på 90kr.

Mer kan du läsa här: Specialerbjudande - lounge - SAS
 

sweflyer

Medlem
Betala sig in i SAS lounger brukar kosta 199 SEK vid webbincheckning, men gäller såvitt jag vet endast vid flygning med SAS/Wideroe. Tillgång för silvermedlemmar gäller också endast vid flygning med SAS.
Jag rekommenderar att betala sig in i Menzies-loungen som några andra har nämnt. Den är inte dålig jämfört med andra Menzies-lounger, men inte heller i klass med SAS-loungen intill.
 

nitrid

Medlem
Betala sig in i SAS lounger brukar kosta 199 SEK vid webbincheckning, men gäller såvitt jag vet endast vid flygning med SAS/Wideroe. Tillgång för silvermedlemmar gäller också endast vid flygning med SAS.
Jag rekommenderar att betala sig in i Menzies-loungen som några andra har nämnt. Den är inte dålig jämfört med andra Menzies-lounger, men inte heller i klass med SAS-loungen intill.

Vad är den största skillnaden mellan de bägge loungerna i form av utbud?
 

olo

Medlem
Gällande frukost så erbjuder Menzies olika sorter av smaksatt yoghurt, medan SAS har gröt och ägg - utöver smörgåsalternativet som båda har.

Menzies har middag en kort tid och dukas bort redan vid 18-tiden, tror jag. Efter det är der bara ost. @David ? @kristerj ?

Gällande tidningar är SAS bättre på magasin med Menzies har (hade?) GP.

SAS erbjuder toaletter och telefonbås i loungen, vilket Menzies inte gör
 
Toppen