Senaste nytt

Ny lounge på Köpenhamn Kastrup - CPH Apartment

Gnopps

Medlem
Köpenhamns flygplats öpnar en ny lounge 5e juli; CPH Apartment. Inträde är möjligt för alla mot en kostnad och vissa flygbolag lär tydligen också använda den för sina premiumkunder. Loungen kommer ligga mellan och A och B-pirerna. Vore spännande om någon kunde rapportera från den snart!

Cph Apartment - Københavns Lufthavne
 

Kristofer

Medlem
Nice. Ser ut att drivas av Novia, och det verkar vara bredvid Novia-loungen, som varit stängd för renovering ett tag.

Jag är på CPH på torsdag, man borde kanske besöka den. :)
 

Sakoz

Medlem
Jag har en del foton från den tillfälliga loungen, jag tänkte skriva ett litet "reportage" för 14 dagar sedan, men har inte haft tid. Novia är bättre än Servair. Novia har "alltid" kall champagne och Baileys. Sen så luktar herramas toalett hemskt på Servair och har så gjort i över 10 år.
 

Gnopps

Medlem
Ok, så verkar alltså inte vara en ny lounge utan renovering och omskyltning av Novia-loungen.

Tycker inte att Servisair på Kastrup är så dålig. Roligt med mackorna dock. Förr hade de inplastade färdigmackor. Sedan introducerades en skylt med "var vänlig ta ej med mackor från loungen". Skylten ändrades sedan till "Förbjudet att ta med mackor från loungen" och ännu senare till "Förbjudet att ta med mackor frånb loungen, stölder kommer polisanmälas". Nu har de istället mackor man får bre själv .-)
 

Mikael

Medlem
Har också följt smörgåsutvecklingen i denna lounge med visst intresse.
Har inget problem med att bre mackorna själva men visst var det praktiskt då de kom i små plastlådor så man enkelt kunde ta med sig ett par ;-)
 

Sakoz

Medlem
Jag tycker inte heller Servair är dålig, tog bara upp några punkter som dom får lite nedslag på. :) hm, när det gäller smörgåsarna kanske man ska ta aliminumfolie istället för plastfolie efter man brett smörgåsarna. Reser man i C eller F klass kabin, så kan man sälja dem dyrt i Economyklass kabinen. :D
 
Toppen