Senaste nytt

Någon som besökt Guam?

ulagun

Medlem
En av mina (o)vanor är att kolla avgångstavlorna när jag sitter på någon flygplats. Upptäcker de mest udda destinationer,som jag ibland inte visste att de fanns.
Senast nu på Narita såg jag att United flyger till Guam.
Blev nyfiken, trodde att det endast var en amerikansk militärbas, men uppenbarligen en riktig semesterö ca fyra timmars flyg från Tokyo.
Snabbkoll visade att det är både tidskrävande och ganska kostsamt att ta sig dit från ARN/CPH. Även Hiltonhotellet var inget lågprisställe direkt.
Vore därför tacksam med feed-back från er som varit där om det är värt tid och pengar för en relax/badsemester där jämfört sedvanliga "paradisöar" I vårt fall främst Cook Islands.
Till vilket klientel riktar sig turismen?
Gärna för och nackdelar samt tips vart bo samt vad göra
 

agehall

Medlem
Nog ett antal personer som varit där, men jag misstänker att få bott kvar där.

Guam var (är?) bra att nyttja till awards i vissa program....
 

RonnieK

Medlem
Jag kommer att vara där om två veckor som en avstickare ifrån en awardresa till Tokyo. Det är som du säger en ren bad/relaxsemester och ser fram mot en härlig strand (Tumon bay) och varmt väder. Kommer att bo på Hyatt Regency.

Vet inte mycket om Guam annars - valet av destination blev just pga "närheten" till Japan. Kan återkoppla efter resan!
 

Fredrik

Medlem
Guam är slutpunkten på Island Hopper från Honolulu så jag är också intresserad av vad man kan göra där.
 

Traveller

Medlem
@Traveller har väl varit där?

Japp, varit på Guam två gånger. Ena gången som sista plan ut innan tyfonen slog till med full kraft. Flygen från Narita till Guam är nästan alltid fulla. Man matar mot Mikronesiska öarna samt vidare till ett antal andra destinationer och som någon skrev mot Honolulu. Detta med fem hopp över bland annat Yap, Chuck osv. Helt klart värt att besöka Guam och än bättre fortsätta vidare till just Chuuk eller Yap. Helt fantastiska platser, framför allt om du dyker.
 
Toppen