Senaste nytt

SAS app:en - Hur kan den bli ännu bättre?

Hötorget

Medlem
Jag gillar SAS app:en och tycker att den är väldigt trevlig. Den löser grundfunktionerna på ett bra sätt, framförallt tycker jag den är bra på att boka resor och den hanterar check-in och boarding kort väldigt väl.

Men inget är så bra att det inte kan bli ännu bättre. Jag tänkte därför att vi kunde diskutera vilka förbättringar vi gärna skulle vilja se - och varför vi vill se just dessa förbättringar. Buggar, kraschrapporter och liknande kan vi kanske ta i en annan tråd.

Själv skulle jag gärna vilja se att när man bokar en resa, så hamnar resan automatiskt i telefonens kalender, gärna förvald kalender om man har flera kalendrar i telefonen(som jag). Då slipper man klicka på den där kalender ikonen som finns på själva resan. Själv har jag mer än en gång missat att lägga in resan i min kalender med en massa strul som följd.

Jag skulle även vilja att appen skickar en bokning/notifiering till en (eller flera) epostmottagare när man bokat en resa. Då skulle jag slippa få bannor från min fru för att jag missat att berätta för henne att jag skall resa datum si-och-så ...

Så. Vad tycker ni andra - vad skulle ni vilja se för nya spännande features i SAS app:en?
 

Hötorget

Medlem
Det kan man redan! Finns en liten kalender-ikon längst upp till höger när du tagit upp din bokning
Exakt. Det tog mig ett tag att hitta den funktionen. Nu skall den bara bli automatisk också - med cc till min fru så är mitt stora i-landsproblem fixat.;)
 
Last edited:

AABack2ARN

Medlem
Jag stör mig på att appen inte visar riktig status på flygen om man är incheckad eller inte. Oavsett om man checkat in online (via webben eller på flygplatsen) står det "open for checkin" eller något i den stilen. När tiden för avgången sedan passerat försvinner flyget från displayen - detta oavsett om man ens lyckats komma ombord på planet eller inte.

Det är i alla fall min erfarenhet - om jag missat något tar jag gärna emot tips. ;)
 
Toppen