Senaste nytt

Världens sämsta business class säte

MarcusC

Medlem
Denna kommer bli svår...tror omdömena kommer variera friskt..

Men talar vi longhaul är jag ingen fan av lufthansas stol...(förvisso inte heller short haul, Nek kabinen är ingen höjdare i C) Men det finns säkert mycket som är väsentligt sämre..
 

Palazzi

Medlem
Här kan jag inte bidra med mycket. Jag har ju bara åkt med fyra bolag i Business.....så får väl säga SAS då (men det var inte särskilt dåligt).

Antar att det finns något ryskt/ukrainskt bolag som har mindre trevlig business (iaf hårdvara). Detsamma kanske gäller något afrikanskt flygbolag.... (möjligen fördomar:p)
 

Alx

Medlem
Short haul: SAS: betald C biljett ex. ARN-OSL/CPH placerad utan spärrat mittsäte i Y (pga avsaknad av C). Rejält sämre än t.ex. BA, LH & KM i billigaste ekonomiklass.

Long haul: Turkish Airlines: Gamla C sätena i kombination med rörig och oprofessionell ombordservice. Jag blev förvånad över att Thai Airways som använder exakt samma stol i sin C klass ändå får det att kännas så mycket fräschare och trevligare ombord. Jag tycker det säger en del om vilken skillnad de mjuka produkterna ändå kan göra för en helhetsupplevelse. :)
 

Dr. Miles

Expert
Antar att det finns något ryskt/ukrainskt bolag som har mindre trevlig business (iaf hårdvara). Detsamma kanske gäller något afrikanskt flygbolag.... (möjligen fördomar:p)
Jag väljer att åka med Aeroflots Tupolev före andra europeiska legacy carriers Business class inom Europa, alla dagar i veckan.
2-2 seating i Business class och det fanns rejält benutrymme före säte 4D/4F
Aeroflot_Tu154_BusinessClass.jpg
 
Om vi bara ska ta säten...och longhaul twin isle ...

* Air Tahiti Nui (A343) var ingen höjdare. även deras firstclass är i par med en kass businessclass
* Emirates (A332/A333 och A343) är fruktansvärd. Senast jag satt på en A343 så bad jag om att bli flyttad till first eller Ekonomi. För man sitter så fruktansvärt trångt i dessa stolar så emirates borde skämmas för att ens använda dem. Även first på dessa maskiner är ett sort skämt.
* KLM (Samtliga utan B773). Omöjligt att sova i dem utan att bryta någondel av kroppen. Och att de fortfarande installerar dessa stolar på sprillans plan (A333) är för mig ett mysterium när de har rätt ok stolar i deras B773.
* AlItalia B777.. Undvik om möjligt. Deras B767 service är dock rätt ok.
* Singapore Airlines B772. de har olika varianter. En som är riktigt dålig, och en som är OK, men endå inte vad man annars är van vid och förväntar sig av Singapore airlines
* Kuwait Airlines. Märkligt att en flag carrier för ett så rikt land har en så dålig businessclass

United, American, Delta hade också varit på listan om frågan kom för 1-2år sedan. Men de har rycktup sig rejält!. United nya businessclass är ju helt fantastisk.
 

Palazzi

Medlem
Jag väljer att åka med Aeroflots Tupolev före andra europeiska legacy carriers Business class inom Europa, alla dagar i veckan.
2-2 seating i Business class och det fanns rejält benutrymme före säte 4D/4F
Visa bifogad bild 7063

Jodå. Var kanske inte stora bolag som Aeroflot jag främst tänkte på:p Tänkte om det fanns något bolag till Uzbekistan eller liknande med Business....i plan från 1940...
 
Gabon Airlines Mellan Congo Brazavile och Libreville (gabon) för c:a 10år sedan...... Den businessclass var lite si så där :). Minns inte var det var för plan nu men var någon Antinoiv. föresta raden var business, resten av ekonomi.... Skillnaden var att business hade bälten

En pilot ombord som också delade ut en skål med Ris när vi kom up på march höjd.....

Nu har Gabon Airlines starta om sig och blivit rätt ok.
 

Miljon3

Medlem
Världens sämsta business class

Jag har ej testat( och tänker inte testa) saudi arabian men har hört rykten om ett par saker jag hemskt gärna inte vill ha på mitt flyg
 
Toppen