Senaste nytt

Hotell nära Chicago O'Hare flygplatsen?

troligt

Medlem
Hej!

Jag och min fru skall till USA i juli på semester och vi kommer att flyga till ORD från ARN (fann inga award resor direkt till LAX eller SFO när vi önskade resa ut, därav via ORD på utresan) med SAS och vi landar på kvällen klockan 18.35 (lör 2/7) och sedan flyger vi vidare från ORD till LAX först dagen efter (sön 3/7) vid lunchtid.

Det kan säkert ta en stund på ORD på kvällen när vi skall in i USA och vi är också sannolikt trötta från resan så vi planerar inte att göra något egentligt turistande i Chicago de få timmarna vi är där.

Vi önskar då tips på vettiga hotell som erbjuder någon form av transport/shuttle service till flygplatsen, och det vore positivt om det vore hos en kedja där vi har status och också kan samla poäng.

Då vi knappt kommer att hinna utnyttja hotellet och dess faciliteter så är pris och läge/transportmöjligheter en av de viktigare aspekterna.

Nuvarande status som kan vara relevant är HHD, CCG, Accor Gold, IHG Platium Ambassador och BWD.

Tips mottages tacksamt - vi har aldrig varit i Chicago tidigare.

// Daniel
 

fcx

Medlem
Jag har bott på Radisson ORD vid en liknande situation. Ligger lite off men har shuttle. Stor bekväm säng. Fick fri frukost, fri drink i baren och en kasse med blandade drickor och snaxpåsar i välkomstpresent på rummet som CCG. Tror att jag betalade runt 800 SEK för en natt.
 

Avgeek

Medlem
Vi har haft samma dilemma. På våra datum har Hilton O'Hare och Doubletree Rosemont kostat samma. Däremot har många påpekat att Hilton O'Hare är i väldigt dåligt skick, vi åker på sommaren och många har rapporterat dålig A/C-unit o.s.v så vi bokade Doubletree Rosemont O'Hare som ska vara relativt fräscht och som har ett bra steakhouse kopplat till sig också. Chicago Steakhouse - Chicago Restaurant | Gibsons Bar & Steakhouse
 

KeXx

Medlem
Vi har haft samma dilemma. På våra datum har Hilton O'Hare och Doubletree Rosemont kostat samma. Däremot har många påpekat att Hilton O'Hare är i väldigt dåligt skick, vi åker på sommaren och många har rapporterat dålig A/C-unit o.s.v så vi bokade Doubletree Rosemont O'Hare som ska vara relativt fräscht och som har ett bra steakhouse kopplat till sig också. Chicago Steakhouse - Chicago Restaurant | Gibsons Bar & Steakhouse

Kan verkligen rekommendera detta steakhouse, riktigt bra service och förbannat god mat! Käkade där sist jag var i Chicago.
Om du har lite tid över på kvällen så testa Adobes Gila som ligger ett litet stenkast från Doubletree Rosemont för en trevlig stämning och goda drinkar!
 
Jeg har bodd 5/6 ganger på Quality Inn &Suites like ved flyplassen. Siste gang ca 2 år siden. Da betalte jeg ca $60, og det er virkelig "good value". Hotellet har egen shutle som gikk mer eller mindre kontinuerlig. Fine rom og helt greit for en overnatting. Det er også 2-3 bra restauranter i kort gangavstand fra hotellet.
www.qualityinnelkgrove.com

100 Busse Rd.
Elk grove Village, IL 60007
(847) 593-8600
 
[GALLERY=]
image.jpeg
[/GALLERY]
 

troligt

Medlem
Tack! Flertalet jättebra tips!

Jag skall kika på de hotell ni föreslagit direkt!

Kom precis på att jag också har lite poäng skvalpandes på Club Carlsson, IHG och Hilton - ska kika vad de räcker till eller om de kanske är bättre nyttjade längre fram när vi är i Kalifornien.
 
Hilton ORD är trevligt och väldigt nära. Ett par minuter med AirTrain så kommer du direkt upp i lobbyn. Med status och lite prat (innan incheckning eller direkt) går det säkert att få rum ut mot plattan, vilket alltid är kul! Jag har för mig att de fönstren går att öppna också
 

Avgeek

Medlem
Hilton ORD är trevligt och väldigt nära. Ett par minuter med AirTrain så kommer du direkt upp i lobbyn. Med status och lite prat (innan incheckning eller direkt) går det säkert att få rum ut mot plattan, vilket alltid är kul! Jag har för mig att de fönstren går att öppna också
Intressant att du skriver det, majoriteten av omdömen på Tripadivsor och Flyertalk säger att Hilton ORD är relativt sunkigt, gamla rum, ganska B-service och dåliga amenities. Har du en annan bild?
 
Toppen