Senaste nytt

Condor Airlines Boeing B767-300ER Business Class Providence, Rhode Island, USA-Frankfurt

Ramsey Qubein

Redaktör
Vår skribent Ramsey Qubein var med på första resan mellan Providence, Rhode Island i USA och Frankfurt med Condor. Läs om hans upplevelse på business class i en Boeing 767 på vår engelska systersida.
 

Mike@GOT

Medlem
Trevligt och lite annorlunda reportage. Men att det målande språket och faktumet att det inte verkar finnas minsta lilla att kritisera gör att det känns som ett betalat reportage ur ett resemagasin. Dock var det här ju inte markerat som "review" så det kanske kan passera.
 

Holloman

Medlem
Oj antingen har Condor verkligen prickat alla rätt eller också var det en inte helt opartisk granskning. När allting är perfekt eller utomordentligt osv och det inte finns en antydan till att något är mindre bra så stänger jag av och tappar intresset.
 

karho

Medlem
"Condor has business class cabins with either 30 passengers or 18 passengers, but the experience is personalized no one would even notice". Kom igen nu, det här är ju bara löjligt.
 

palmen

Moderator
"Condor has business class cabins with either 30 passengers or 18 passengers, but the experience is personalized no one would even notice". Kom igen nu, det här är ju bara löjligt.
Vad är löjligt, att de har 18/30 businessclass stolar? Eller att upplevelsen är personlig? Eller att man inte märker av de andra?
 

Resenären

Medlem
Nej, speciellt objektivt var det inte skrivet. "It is clear that Condor has achieved the difficult, but perfected, balance between full-service and value-focused airline." Nu går det ju att efterforska priset på denna biljett, men det hade ju varit intressant att få veta dess kostnad.
Intressant dock är destinationen, Providence RI.
 

karho

Medlem
Vad är löjligt, att de har 18/30 businessclass stolar? Eller att upplevelsen är personlig? Eller att man inte märker av de andra?

Hej, jag var nog otydlig, ursäkta för det. Jag tycker generellt att "recensionen" är löjlig, baserat på att den är total ensidig och översvallande positiv. Inte ens Jonas är så positiv om Turkish Airlines for crying out loud!

Mitt citat om antalet stolar var ett exempel på hur jag tycker författaren just försöker få varenda detalj att låta positiv, att de har 18 eller 30 stolar i Business Class "men man märker inte ens av hur många andra det sitter i Business Class, för servicen är så sjukt personlig" är i mitt tycke ett bra exempel på detta.
 
Toppen