Senaste nytt

Checka in Airboard/Smartboard som baggage?

Axelzon

Medlem
Hej,
Har vi någon på BC som provat ta hem Airboards/Smartboards från Asien och stött på problem vid inchecking av dem som baggage?
 

Axelzon

Medlem
Fick frågan av en kollega om att ta med en hem till Sverige... Känns ju som en dålig idé med den här feedbacken..

Men, alla andra som trots eller inte vet..
Blir det stop i check in röntgen?

Hoppas det, annars sitter man ju i skiten/risken på varje flight hem från
Kina..??..??..
 
Det blir stop i check in, du får gå till ett rum vid sidan av och plocka ur alla typer av batteri innan du får boardingkort! Samma gäller för tändare. Vet inte hur många man sett som köpt "roliga" tändare som dom blir av med vid check in.
 

chazzie

Medlem
Det blir stop i check in, du får gå till ett rum vid sidan av och plocka ur alla typer av batteri innan du får boardingkort! Samma gäller för tändare. Vet inte hur många man sett som köpt "roliga" tändare som dom blir av med vid check in.

Det brukar vara väl skyltat på flera flygplatser om detta, har sett skyltar på HKG och BKK nu i maj när jag rest runt.

Pluspoäng för ditt användarnamn :D
 

JNH

Medlem
Provat med TK från Bkk i Januari.
Inga problem att checka in väska.
Men när boarding till slut började blev det bekymmer.

Kort historia, men brädan blev kvar där nere. Troligen någon flygplatspersonal som tjänade en slant istället.
 

thh

Medlem
Provat med TK från Bkk i Januari.
Inga problem att checka in väska.
Men när boarding till slut började blev det bekymmer.

Kort historia, men brädan blev kvar där nere. Troligen någon flygplatspersonal som tjänade en slant istället.

Har man någonsin fått checka in lithiumbatterier med 100Wh? Som dessutom ofta verkar vara tillverkade av den person som la det lägsta budet med tanke på hur ofta de brinner.
 

Thornado

Medlem
När jag flög hem från Kina senast (med SAS) så hade de en lista vid incheckningen som man var tvungen att skriva på där man intygar att man inte har några litiumbatterier i incheckade väskan (inte ens en liten powerbank för att ladda mobilen), och där man går med på att om man har sådant i väskan så kommer den inte att följa med flighten.
 

Krabban

Ny medlem
Ooh, kunde inte låta bli att svara trots att tråden är gammal då jag råkade ramla in på den när jag letade information om powerbanks.
För att besvara frågan ovan om 100Wh så ja. Du får ta med dig lithiumbatterier upp till 160Wh (typ powerbank) men då måste du ha ett godkännande för dem som ligger mellan 100.1-160Wh.
Airboards, hoverboards och allt vad de kallas är strikt förbjudet. Även de flesta elskateboardar vilket är rätt kasst då det är mitt personliga favoritsätt att ta sig fram för tillfället. Smidigt, snabbt och otroligt roligt.
Källa, jag äger www.airboardsverige.se och har väl dragit på mig en del kunskap genom åren inom ämnet och batterier över lag
 
Toppen