Postar här i hopp om hjälp från någon vänlig själ som vet hur man ska navigera Tallinn igenom en bokning med TK.
Följande scenario har utspelat sig ett antal gånger nu.
Jag söker upp tillgängliga säten på en flight med TK både via KVS Tool och deras mobile companion.
Glad i hågen ringer man Tallinn för att boka detta. Dom ser då samma tillgänglighet.
Men (och det är här det roliga börjar); Direkt när dom ska boka sätena så försvinner dom. Dom beklagar så mycket och säger att inget kan göras.
Väntar men 3-4 timmar så kommer tillgängligheten oftast tillbaka igen och då får man prova ringa igen.
Jag har lyckats få till en bokning på IST-SFO som betedde sig såhär men då sa damen i luren att TK var speciella och man var tvungen att göra något speciellt för att inte tillgängligheten skulle försvinna under bokningsprocessen.
Har någon annan råkat ut för detta?
Finns det något bra tips på vad man kan säga till Tallinn för att dom ska lyckas boka platserna och inte bara se dom försvinna framför ögonen när dom tittar?
Följande scenario har utspelat sig ett antal gånger nu.
Jag söker upp tillgängliga säten på en flight med TK både via KVS Tool och deras mobile companion.
Glad i hågen ringer man Tallinn för att boka detta. Dom ser då samma tillgänglighet.
Men (och det är här det roliga börjar); Direkt när dom ska boka sätena så försvinner dom. Dom beklagar så mycket och säger att inget kan göras.
Väntar men 3-4 timmar så kommer tillgängligheten oftast tillbaka igen och då får man prova ringa igen.
Jag har lyckats få till en bokning på IST-SFO som betedde sig såhär men då sa damen i luren att TK var speciella och man var tvungen att göra något speciellt för att inte tillgängligheten skulle försvinna under bokningsprocessen.
Har någon annan råkat ut för detta?
Finns det något bra tips på vad man kan säga till Tallinn för att dom ska lyckas boka platserna och inte bara se dom försvinna framför ögonen när dom tittar?