Senaste nytt

Tillgänglighet på TK som försvinner vid bokning hos Tallinn

Krotan

Medlem
Postar här i hopp om hjälp från någon vänlig själ som vet hur man ska navigera Tallinn igenom en bokning med TK.
Följande scenario har utspelat sig ett antal gånger nu.
Jag söker upp tillgängliga säten på en flight med TK både via KVS Tool och deras mobile companion.
Glad i hågen ringer man Tallinn för att boka detta. Dom ser då samma tillgänglighet.
Men (och det är här det roliga börjar); Direkt när dom ska boka sätena så försvinner dom. Dom beklagar så mycket och säger att inget kan göras.
Väntar men 3-4 timmar så kommer tillgängligheten oftast tillbaka igen och då får man prova ringa igen.

Jag har lyckats få till en bokning på IST-SFO som betedde sig såhär men då sa damen i luren att TK var speciella och man var tvungen att göra något speciellt för att inte tillgängligheten skulle försvinna under bokningsprocessen.

Har någon annan råkat ut för detta?
Finns det något bra tips på vad man kan säga till Tallinn för att dom ska lyckas boka platserna och inte bara se dom försvinna framför ögonen när dom tittar?
 

jsn

Medlem
Har du tillräckligt med poäng så boka två platser. Sedan ringer du Tallinn och säger att du vill utnyttja din 241 på dessa två platser. Då skall de kreditera dig hälften av poängen.
 

Krotan

Medlem
Tilläggas ska kanske att detta avser bokning av Award-platser på *A genom Eurobonus och applicering av Amex 2-4-1.
Insåg att jag inte var så tydlig med det i min ursprungspost :)

@jsn: Du tänker att man bokar platserna bara rakt upp och ner via vanliga kundtjänsten hos SAS och sen får Tallinn att snygga till det hela i efterhand när man väl fått platserna?
 

Krotan

Medlem

Ja nu dök tillgängligheten upp igen. Lyckades övertyga kvällspersonalen att lägga in en reservation iaf så får Tallinn slutföra imorrn.
Grejjen är att jag har en befintlig bokning som detta ska appliceras på, baserat på att min ursprungliga routing försvann pga att LH gjorde om sina flyg för ARN-FRA-MAD :/

Uppsidan är väl att om jag får till det här slipper jag MAD.
Har förstått på många här att det är lite av flygplatsen från helvetet gällande förseningar och så...
 
Toppen