Senaste nytt

Välja seating vid bokning via resebyrå?

MajaKlara

Medlem
Planerar en kort resa ARN-FCO i juni. Har hittat en resa som är 1400 billigare/person om jag bokar via Ticket än om jag bokar direkt på SAS.se. Bokar vanligtvis alltid direkt hos flygbolaget, men är nu frestad boka via resbyrå pga det lägre priset. Är EBG och undrar nu om man kan välja seating om man bokar via resebyrå. När man väljer seating på sas.se så kan man ju också välja seating åt statuslös medresenär i samma bokning, är detta möjligt om man bokar via resebyrå`
 
Borde gå bra. Gå in på 'se/ändra bokning' på sas.se och 'Andra bokningar genomförda utan att vara inloggad' och välj seating för alla med samma bokningsnummer. Har alltid fungerat för mig.
 

SNIFF

Medlem
Fick inte välja själv en gång via resebyrå, men ett mail till SAS om önskemål tog inte mer än någon timme.
 

MajaKlara

Medlem
Fick inte välja själv en gång via resebyrå, men ett mail till SAS om önskemål tog inte mer än någon timme.
Borde gå bra. Gå in på 'se/ändra bokning' på sas.se och 'Andra bokningar genomförda utan att vara inloggad' och välj seating för alla med samma bokningsnummer. Har alltid fungerat för mig.

Tack för svar! Vågade vara lite djärv och har nu bokat SAS/LH flight via Ticket 2800 kr billigare för mig och väninnan. Nu kan vi lägga pengarna på god mat och lyxigare boende i Rom. Ska kolla när bokningen är biljetterad om jag kan välja seating, annars får jag vara nöjd ändå med tillgång till lounge som EBG.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

SNIFF

Medlem
Tack för svar! Vågade vara lite djärv och har nu bokat SAS/LH flight via Ticket 2800 kr billigare för mig och väninnan. Nu kan vi lägga pengarna på god mat och lyxigare boende i Rom. Ska kolla när bokningen är biljetterad om jag kan välja seating, annars får jag vara nöjd ändå med tillgång till lounge som EBG.

Så länge de kan se att du har ett EBG/D, ska det inte vara något problem att lösa det hela. (tror jag, det lät så på supporten i alla fall)
 

Ano

Medlem
Om du gavs chans att ange ditt eurobonus-nummer och de på Ticket för in det i bokningen så är det inga problem att välja platser gratis för dig och din vännina via SAS.se. Har själv gjort det på bokningar gjorda via resebyråer, dock aldrig bokat via Ticket så vet inte om man kan ange sin FF-info i bokningsprocessen?
 
Toppen