Senaste nytt

Hur bevisa status i gränslandet mellan Silver och Guld?

agehall

Medlem
Jo, men hur fejkar folk utskriften på ett boardingkort? De som har en sådan printer som de kan trycka på den infon på biljetten förtjänar en loungevistelse tycker jag. ;)
Numera kan man ju skriva ut boardingkort hemma, men visst, kommer man med ett "riktigt" boardingkort är det lite svår-fejkat.
 

Senator

Moderator
Ta SAS Eurobonus som exempel. Prefix EBB, EBS och EBG läggs in i en bokning och det styr status. Om vi spekulerar att det inte finns en realtidsconnection mellan Swiss och SAS databas som säger annat, så utgår man nog från den statiska data som finns..
 

AABack2ARN

Medlem
Texten i pdf:er är inte jättesvår att modifiera (givetvis beroende på hur filen skyddas - men givetvis finns en det en del verktyg som kan fixa till det mesta). Dock är det lite knepigare med koden som scannas.
 

johhenrik

Medlem
Numera kan man ju skriva ut boardingkort hemma, men visst, kommer man med ett "riktigt" boardingkort är det lite svår-fejkat.

Texten i pdf:er är inte jättesvår att modifiera (givetvis beroende på hur filen skyddas - men givetvis finns en det en del verktyg som kan fixa till det mesta). Dock är det lite knepigare med koden som scannas.

Jag är ju för oldschool så jag tänkte inte ens på att man kan skriva ut egna boardingkort. Snart kan man säkert surfa på telefonen också... ;)
 

Carl

Medlem
Grattis till din nya status.
En annan anledning till att du skall lägga in rätt status är att du får 25% extra EBpoäng när du nu är guld (om du reser med SAS & Wideroe)
 

mjulven

Medlem
Om du nu har fel status inlagd, men är EBG enligt appen så kan du prata med personalen i loungen och uppge ditt EBG medlemsnummer. Dom kan sedan se att du är EBG och släppa in dig, fungerade för mig hos Lufthansa på IAD.
 

TasselT

Medlem
Men ska verkligen vi kunder ens behöva bry oss om att manuellt behöva uppdatera bokade biljetter m.m när vi blir uppgraderade för att få rätt poäng/förmåner ?
Folk blir ju uppgraderade/nedgraderade dagligen inom Eurobonus systemet så SAS IT-system borde ju klara av att hantera biljetter bokade innan uppgraderingen men med resdag efter. Likadant med Loungeaccess.
När jag blev EBG 2003 så tog det ju ett tag innan jag fick mitt guldkort - men vad jag minns så räckte det att jag drog mitt EBS-kort i gaten till Loungen i T4 på Arlanda för att komma in.
Att det kan vara problem på icke-SAS lounger om man inte har "rätt" kort att visa upp är däremot ett annat problem...
 
Toppen