Senaste nytt

Hur få reda på antal status år i EuroBonus?

amh

Medlem
Hej,
Nu när SAS ska lansera ex. livstids "EuroBonus Gold" om man har 10 år sammanhängande Gold-status (när startar det?) så undrar jag som tyvärr inte har koll på mina olika antal status år hur jag ska kunna ta reda på det på bästa sätt (och inom BusinessClass finns alla ni kunna personer som säkert kan hjälpa mig)? Jag har frågat SAS på web, men blev hänvisad till att ringa (inga EuroBonus frågor via web formuläret), så jag ringde kundservice som kunde ange antal år, men inte vilka år. Jag vet att jag har haft avbrott med "Silver" något år och eftersom mitt företag bara tillåter resor i ekonomi så kämpar jag hårt för att behålla "Gold" (något tipps på hur jag kan optimera detta också?). Ser fram emot Er kunniga hjälp.
 

AABack2ARN

Medlem
Va - har du inte sparat alla kort du fått under årens lopp?? ;)

Skämt åsido, en bra fråga och med tanke på SK ITs leveransförmåga lär det ta ett tag innan vi får se det på webben. Intressant att kundtjänst (enkelt?) kunde se hur många år du haft guld men inte vilka...
 

ulagun

Medlem
Denna diskussion har förts tidigare.
Då det är aktuellt även för min del och jag ansåg mig ha behövliga tio Guld år. Kontaktade Diamond service. Fick omgående svar att jag hade åtta kvalificerande guld år. Som sakkunniga här på BC skrivit innan så gäller bara de år du genom poängintjäning erhållit Guld. Gåva från Diamond m.m räknas tydligen inte.
Innebär för min del detta år är snart " i hamn"
Men lär få ett intressant reseår nästa år för att komma upp i tio år och det efterlängtade Gold for ever.
Tar f.ö gärna emot tips hur nå 45.000 poäng på bekvämast och ekonomiskt bästa sätt. Är pensionerad numera så kan resa fritt.
 
  • Gilla
Reactions: amh
Någon som vet hur SAS räknar? Blev EBG i Augusti 2013 och har varit EBG sen dess. Mitt medlemsår löper SEP-AUG. Betyder det att de räknar sista månaden i SEP2012-AUG2013 som ett år eller är det bara hela år?
 

Thornado

Medlem
Det troliga är väl "har *kvalificerat sig* för EBG 10 medlemsår i rad". Sen är det ju då frågan vad "kvalificerat sig" betyder i specialfallen, dvs hur räknas det om man ett år har:
* fått EBG från EBD?
* inte kvalat in på poäng/segment men haft EBG som soft landing från EBD?
* har status via TP?
Sen får man väl även hoppas att lifetime gold även tar med den nya möjligheten att frysa statusnivån i beräkningen så att man kan få lifetime gold på 5+5 år EBG med ett år fryst medlemskap i mitten.

Oavsett hur SAS väljer att hantera ovanstående så känns det extremt viktigt att man går ut med tydliga regler kring vad som gäller. Behöver inte göras just nu, men när förmånen blir officiell så vore det bra att få veta.
 
Toppen