Senaste nytt

Vad ska man tänka på när man bokar som diamant hos Hilton?

Impendill

Medlem
Hej

Har ett Hilton Diamond som jag aldrig utnyttjat. Ska åka till Düsseldorf i september med min farsa och tänkte passa på att prova att bo på Hilton.

Vilka fördelar får man med statusen?
Finns det något rabattsystem så som club Carlson har med 2-4-1 på utvalda nätter?

Läste någonstans om att man som diamant får rummet till lägsta pris men att det ändå ingår av/ombokning i priset?

Någon van Hiltonresenär som kan tipsa om fördelar respektive nackdelar med att bo på Hilton i Düsseldorf istället för Radisson där jag är guld?
 

Andreas.Net

Medlem
Ok, några saker:
  • Rabatt finns men det är ingen speciell rabatt för HHD utan generellt för medlemmar i HH programmet.
  • Uppgradering till högre rumskategori (har jag fått alla gånger hittills)
  • Gratis frukost
  • Tillgång till Executive lounge om sådan finns
  • Early check-in/late checkout utan kostnad
  • ...
Det var väl några av fördelarna, jag tycker generellt att Hiltons lojalitetsprogram är bättre an Club Carlson.

Jag har däremot inga erfarenheter från det hotellet som du undrar över.
 

Tostarp

Medlem
Hilton Dusseldorf är ett klassiskt 'business-hilton'. Hotellet är till 99% bara fyllt med ensamma affärsresenärer. Dvs inget märkvärdigt, men fyller sin funktion. Ligger lite utanför stan (affärsdistriktet) så var beredd på att åka lite taxi. Dock inte längre än en lång promenad, men förmodligen för långt för din far.

Detta hotellet är lite lurigt bokningsmässigt. Vissa veckor är det totalt fullbokat och använder du ditt magiska HHD för att tvinga dig till ett rum så räkna med att detta lätt kan kosta dig SEK8000-10000 (!!!) för en natt. Men är det 'tomma veckor' så kan ett rum kosta SEK 700. Dvs priset är helt avhängigt av om det försigår någon mässa eller dylikt. Så tipset är att boka mycket tidigt.

Jag hade rekommenderat er att ta er till Hilton Köln istället (ca½h tåg från DUS), som ligger mycket mer centralt och är mer 'turistvänligt'. Om ni inte tvunget måste till Dusseldorf förstås..
 

ulagun

Medlem
Börja med att läsa om programmet på hiltons sidor. De har väldigt bra beskrivningar av hur allt fungerar. Rekommenderar även att faktisk läsa hela T&C.
Instämmer, speciellt att läsa hela och noga.
Har lite tråkiga erfarenheter att det skiljer en hel del på de olika Hilton varumärkena, både gällande förmåner samt poängintjäning.
Detta med icke frukost på Waldorf är bara ett exempel som nyligen diskuterats här på BC
 

Impendill

Medlem
Hilton Dusseldorf är ett klassiskt 'business-hilton'. Hotellet är till 99% bara fyllt med ensamma affärsresenärer. Dvs inget märkvärdigt, men fyller sin funktion. Ligger lite utanför stan (affärsdistriktet) så var beredd på att åka lite taxi. Dock inte längre än en lång promenad, men förmodligen för långt för din far.

Detta hotellet är lite lurigt bokningsmässigt. Vissa veckor är det totalt fullbokat och använder du ditt magiska HHD för att tvinga dig till ett rum så räkna med att detta lätt kan kosta dig SEK8000-10000 (!!!) för en natt. Men är det 'tomma veckor' så kan ett rum kosta SEK 700. Dvs priset är helt avhängigt av om det försigår någon mässa eller dylikt. Så tipset är att boka mycket tidigt.

Jag hade rekommenderat er att ta er till Hilton Köln istället (ca½h tåg från DUS), som ligger mycket mer centralt och är mer 'turistvänligt'. Om ni inte tvunget måste till Dusseldorf förstås..

Hej
Tack för din respons.

Priser ligger på 76€ natten under vår vistelse. Uppfattade det i breskrivningen att det låg relativt centralt med bara några minuters gångavstånd från gamla stan. Men läget kanske är mer off än man tror.

Tack för tipset om Hilton Köln. Det kan vi absolut titta på. Anledningen till att det blev Düsseldorf var för att sas hade bra priser dit med award.

Jag har läst i t&c och informationen om programmet och uppfattat det som att man kan boka ett icke avbokningsbart rum som HHD och ändå kunna boka av det. Har jag uppfattat det korrekt ?
 

Moco

Medlem
Jag har läst i t&c och informationen om programmet och uppfattat det som att man kan boka ett icke avbokningsbart rum som HHD och ändå kunna boka av det. Har jag uppfattat det korrekt ?

Hmm, det har jag aldrig varit med om och kan inte se i några T&C's. Hur/var gör du denna tolkning?
 

Impendill

Medlem
Hmm, det har jag aldrig varit med om och kan inte se i några T&C's. Hur/var gör du denna tolkning?

Det står visserligen inte i T&C, utan när man klickar på "medlemsförmåner".
Skärmavbild 2016-05-20 kl. 13.24.34.png


"
Villkor

1Berättigande till alla HHonors-förmåner på hotellet som lyder under HHonors allmänna villkor. Åtkomst till fitnesscenter eller hälsoklubb samt buteljerat vatten kanske inte är inkluderat på hotell med resortavgifter. Internetanslutningen är eventuellt inte kostnadsfri i möteslokaler eller på hotell med resortavgift."
 

Moco

Medlem
Det står visserligen inte i T&C, utan när man klickar på "medlemsförmåner".
Visa bifogad bild 52693

"
Villkor

1Berättigande till alla HHonors-förmåner på hotellet som lyder under HHonors allmänna villkor. Åtkomst till fitnesscenter eller hälsoklubb samt buteljerat vatten kanske inte är inkluderat på hotell med resortavgifter. Internetanslutningen är eventuellt inte kostnadsfri i möteslokaler eller på hotell med resortavgift."

Jag gör tolkningen att de ofta erbjuder en rabatt, vilket blir synligt i app etc. men det är inte enbart för Diamond. Jag tolkar det inte som att du kan boka vilken deal som helst och vänta dig att den ska vara av- och återbetalningsbar.
 
Toppen