Senaste nytt

Juni, juli, augusti - allting verkare lättare då

Agö

Medlem
Jag ska vara föräldraledig. 1 juni till 31 augusti. Jag har inte varit ledig tre månader i sträck sedan 1996.

Det vill jag fira. Med lite flygande. Följeslagare är pigg dotter på 14 månader. Vi söker tips på primärt dagsutflykter från Köpenhamn alt. med en övernattning. Vi gillar djur och andra aktiviteter som inte är för vilda eller alltför intellektuellt stimulerande (det senare gäller mest mig, under the Summer of Agö får inget störa). Det bör inte heller vara alltför varmt (>25 grader) men personligen undviker helst regn och kyla.

Vi tänker oss en tre-fyra sådana utflykter under loppet av sommaren.

Fire away!
 
Ett tips som inte följer vad du vill ha tips om eftersom det inte inkluderar någon flygning, så ursäkta i förväg. Jag gissar också att ni redan gjort det. Köpenhamns zoo är perfekt för oss människor, mindre perfekt för djuren. Byggt för längesedan med inte så mycket djurtänk. Betyder korta avstånd och lätt att se djuren. Det känns också som att de jobbat aktivt med att förbättra djurhållningen också.

Den blå planeten funkar ju också, också perfekt för att kolla flygplan.

Vill du flyga kan du ju ta dig till Kastrup, flyga fram och tillbaka till valfri destination och sen gå på zoo
 

Agö

Medlem
Ett tips som inte följer vad du vill ha tips om eftersom det inte inkluderar någon flygning, så ursäkta i förväg. Jag gissar också att ni redan gjort det. Köpenhamns zoo är perfekt för oss människor, mindre perfekt för djuren. Byggt för längesedan med inte så mycket djurtänk. Betyder korta avstånd och lätt att se djuren. Det känns också som att de jobbat aktivt med att förbättra djurhållningen också.

Den blå planeten funkar ju också, också perfekt för att kolla flygplan.

Vill du flyga kan du ju ta dig till Kastrup, flyga fram och tillbaka till valfri destination och sen gå på zoo
Vi har årskort på Zoo, Blå Planeten och Tivoli
 
Vi har årskort på Zoo, Blå Planeten och Tivoli
Aha, hoppas någon annan får nytta av mina råd då.

Om inte London hade haft världens mest barnovänliga tunnelbana är det en bra destination med barn tycker jag. Är du själv med ungen kan det dock bli lite svårt / en massa taxi.
 
Toppen