Senaste nytt

Imponerande tax-free Dublin

ulagun

Medlem
Hem med SAS efter härlig lång week-end i Dublin med omnejd. Vilken turistvänlig stad den blivit mot förr.
Av någon anledning flyger SAS från Ryan Air m.fl low cost carriers, terminal 1.
Dock blev jag klart imponerad av whisky utbudet i tax-freen.
Efter att ha velat runt ett tag fick jag hjälp och vägledning att välja av en vänlig dam.
Inte konstigt att jag hade svårt att bestämma mig. Enligt henne har de över 360 olika märken/sorters whisky, med betoning på Irish, men även från övriga länder.
F.ö ligger loungen väl gömd. Efter security går man vänster och vänster igen, samt en trappa upp.
Loungen var dessutom ganska medioker. då bättre botanisera bland whiskysortena i tax-free
 

Moco

Medlem
Dublin är en bra weekend-stad, utan tvekan.

Sedan befinner ju sig SAS på LCC-nivå, så det passar bra och de kan inspireras av de övriga tramsbolagen hur man kontinuerligt kan försämra sig.
 

nota bene

Medlem
Dublin är en bra weekend-stad, utan tvekan.

Sedan befinner ju sig SAS på LCC-nivå, så det passar bra och de kan inspireras av de övriga tramsbolagen hur man kontinuerligt kan försämra sig.
Men BA flyger ju från samma...

I princip allt utom Aer Lingus går från T1. [Och longhaul då dessa plan inte kan parkera på T1 tror jag]
 

jsn

Medlem
DUB T1 har tre "pirer", 100-piren, 200-piren och 300-piren. 100-piren, som SAS numer flyger från, är lite LCC, med trappa ner till marken och promenad utomhus till flygplanstrappan, medan 200-piren är ungefär som T3 på ARN dvs allt ligger i markplan. 300-piren har ordentliga bryggor till flygplanen; därifrån flyger bla LH och BA.
JAg har ett par gånger plockat upp irländsk whiskey på DUB, men egentligen aldrig reflekterat över utbudet som sådant :rolleyes:
 
Toppen