Senaste nytt

Vad har vi för alternativ?

Gizmo79

Medlem
Hej,

Går i tankarna att boka en resa med Lufthansa från Göteborg till Bangkok nästa vår. Vi kommer i så fall att anlända till Frankfurt ca 20:45 och planet till Bkk avgår 22:00 vad jag förstår så är det en helt ok routing vad gäller tidtabell, men jag funderar ändå på vilka våra alternativ är om vi nu skulle missa anslutningen till Bangkok? som tidtabellerna ligger nu verkar lufthansas flight vara den sista för dagen....nån som har koll på tabellerna och kan tipsa oss på hur vi agera om "olyckan" skulle vara framme? Vill ju komma fram till Bangkok så fort som möjligt..
 

JohanA

Medlem
Hej,

Går i tankarna att boka en resa med Lufthansa från Göteborg till Bangkok nästa vår. Vi kommer i så fall att anlända till Frankfurt ca 20:45 och planet till Bkk avgår 22:00 vad jag förstår så är det en helt ok routing vad gäller tidtabell, men jag funderar ändå på vilka våra alternativ är om vi nu skulle missa anslutningen till Bangkok? som tidtabellerna ligger nu verkar lufthansas flight vara den sista för dagen....nån som har koll på tabellerna och kan tipsa oss på hur vi agera om "olyckan" skulle vara framme? Vill ju komma fram till Bangkok så fort som möjligt..
Ni blir antagligen ombokade till dagen efter. Lufthansa är normalt sett bra på att boka om med partners så oroa er inte. Dock så är 75 min gott om tid på FRA. Flight till BKK avgår ibland från B-gates med som sagt, transfer bör inte vara något problem. Är det riktigt tight med tid brukar de eskortera er från ankomstgaten.
 

ulagun

Medlem
Hände oss för något år sedan missade anslutning till Amman pga SAS strul på Kastrup.
Utan tjafs blev vi ombokade till dagen därpå. Fick natt på ett utmärkt airport hotell inkl frukost. (de har två. Ett för Senator samt businessclass och ett för economy)
Dessutom (tror det var) 70 euro middagskupong på hotellet. Dagen därpå besökte vi Frankfurt (inte mycket att skriva hem om). Tog kvitton på tågresan, lunch samt några öl som vi sände till Lufthansa som ersatte rubbet.
Fick även ett övernattningskit med T-shrt deo m.m.. Pikant detalj som roade oss är att det var en för män och en för kvinnor. I stort sett identiska förutom att hustruns innehöll tampong och min en kondom :D.
Efter detta förstår vi inte hur någon ens kan tänka tanken att resa med low cost bolag.
 
Toppen