Senaste nytt

Bra flygplatser/städer för lång layover

Erik M

Medlem
Det finns en del trådar i stil med "Vad gör man med 8 timmar på flygplats X".

Jag skulle nu vilja ha tips på flygplatser som är särskilt bra för riktigt långa layovers, alltså mellan 8 och 24 timmar.

Vad som är bra beror förstås på, men om det går snabbt att ta sig in till stan eller till nån sevärdhet är det ett stort plus! Finns det sightseeing som ordnas från flygplatsen i detta syfte är det förstås också klockrent. Finns det en alldeles enastående lounge eller flygplatshotell kan det också vara relevant men jag vill med denna tråd i första hand ha tips på flygplatser där man kan klämma in en tur utanför flygplatsen.

Några med gratis turer:
Doha
Singapore
Seoul
Taipei
Tokyo
Istanbul

Berätta gärna om era erfarenheter! Jag har bara erfarenhet av snabbvisit i Doha (hotell Oryx) men skulle gärna göra mer snabbsightseeing och dylikt på framtida resor.

Man hittar en del listor om man googlar men jag vill veta vad Businessclass säger!
 
Lissabons flygplats ligger så pass nära centrum att man utan problem hinner med sightseeing i staden. Man får dock ordna det själv, det är inget flygplatsen ordnar åt en. Samma med Ronald Reagan Washington National Airport utanför Washington DC.
 

Agö

Medlem
Genève. Under 10 minuter med tåg in till centrum. Besök FN, promenera längs med Quai du Mont-Blanc, ta en drink på Four Seasons terrass, ät lunch på Bayview på Hotel President, promenera över broarna och in i gamla stan. Hoppa på en båt och ta en tur ut på Lac Léman, har du lite tid över hoppa av i Montreux eller Lausanne.
 

Senator

Moderator
JFK: ta Subway in till stan, jag har landat 14.00 och skulle möta @sembl kl 18.00 men hann med en shoppingrunda och fika
ZRH: frekventa tåg till stan. Ta banan upp till Dolder Grand..
CPH: tram in till stan, @Agö tipsar bättre än mig
MIA: Uber till Miami Beach för schysst beachhäng
LAX: Uber till Manhattan Beach
SFO: BART till stan..vart börjar jag
SAN: allt är så nära att man kan nästa promenera
BOS: Uber till Charles Street

Listan kan bli hur lång som helst
 

JohanA

Medlem
Över 10 timmar då kan man ju i princip åka in till stan överallt. Under 10 timmar kan man på vissa platser under vissa tider på dygnet ifrågasätta nyttan, då risken finns att man sitter en större del i köer ändå.
 
Toppen