Senaste nytt

Buss från Haneda till Narita

011430121

Medlem
Jag söker buss från Haneda till Narita, behöver åka en av det första turerna.
När jag söker på Limousine Bus så får jag upp att det går bara att boka via nätet på japanska
Måste man ringa som icke japansktalande och boka?
Kommer rätt sent till Haneda kvällen före, är det ok att boka när man anländer kvällen före vid disken?
Avgången från Narita är med SK 984 klockan 11,40
upload_2016-5-8_19-9-9.png
 

RonnieK

Medlem
Hur sent är "rätt sent"? Jag ska också göra denna resa fast åt andra hållet. Anländer Narita 19:55 och ska ta mig till Haneda.
 

011430121

Medlem
Hur sent är "rätt sent"? Jag ska också göra denna resa fast åt andra hållet. Anländer Narita 19:55 och ska ta mig till Haneda.
landar 21.15 från BKK
Kommer att bo på Haneda, efter att ha läst @Marin Gren om hotellet The Royal Park Hotel, Haneda Airport
Går ingen buss så sent till Narita
 

Dr. Miles

Expert
landar 21.15 från BKK
Kommer att bo på Haneda, efter att ha läst @Marin Gren om hotellet The Royal Park Hotel, Haneda Airport
Går ingen buss så sent till Narita
Om det är på vardagar, finns det direkttåg mellan Tokyo Haneda International Terminal station och Keisei-Narita station som avgår kl. 22:18.
Det tåget ankommer till Keisei-Narita station 00:07 (24:07) så det tar ca 2 timmar med tåget.

Om du hinner till tåget som avgår kl. 21:45 (också endast på vardagar), det går till Narita flygplats direkt.
Det ankommer till Narita Airport station kl. 23:35.


Det finns några hotell runt Keisei-Narita station och det finns gratisbuss till Narita flygplats på morgonen.
 

kaktusen

Medlem
landar 21.15 från BKK
Kommer att bo på Haneda, efter att ha läst @Marin Gren om hotellet The Royal Park Hotel, Haneda Airport
Går ingen buss så sent till Narita
OT men lite mer info om hotellet. Jag gjorde samma resa för ett par veckor sedan, anlände med Thai F från BBK vid 21, men åkte sedan vidare från Haneda med Lufthansa F nästa dag. Hotellet var bra och bartendern i restaurangen mycket kunnig om vin. Mat även ok. Det blev några trevliga timmar där:) Jag hade ett i-landsproblem och det var att min jordade Skross adapter inte fungerade eftersom alla uttag var ojordade (är detta verkligen ett ord?) Jag hade missat att ta med ojordade adapters. Om du inte vill ta med så kan du låna dessa i receptionen.
 
När jag gjorde resan med buss senaste (och enda gången) fick jag hjälp av Lufthansa First arrival service, de behövdes inte boka något för de fanns gott om platser. Nu vet jag inte om de finns olika bussar dock men de här va väldigt smidigt att göra på plats över disken med biljettköp.
 

Erik M

Medlem
Går det att checka sitt bagage hela vägen om man flyger via Tokyo och byter flygplats? Eller måste man alltid släpa det själv? Åtminstone i nån bra Business eller First vore det ju en fin tjänst!
 

dino_81

Medlem
Går det att checka sitt bagage hela vägen om man flyger via Tokyo och byter flygplats? Eller måste man alltid släpa det själv? Åtminstone i nån bra Business eller First vore det ju en fin tjänst!

Mina erfarenheter är det inte går att checka bagaget hela vägen vid flygplatsbyte i Tokyo. Som jag har förstått det måste du dessutom passera genom tullen när du anländer från utlandet.

Har dock för mig att jag läst i en annan tråd att det finns någon form av leveransservice i Tokyo för bagage, detta bla. för att det kan vara trångt på tåg/bussar i rusningstrafik. Denna service går att nyttja från flygplatsen till hotell/annat boende i Tokyo. Oklart om det går att nyttja mellan flygplatserna. Kanske @Dr. Miles vet?

Om du åker bussen mellan flygplatserna finns det dock tillräckligt lastutrymme för bagaget.
 

Dr. Miles

Expert
Går det att checka sitt bagage hela vägen om man flyger via Tokyo och byter flygplats? Eller måste man alltid släpa det själv? Åtminstone i nån bra Business eller First vore det ju en fin tjänst!
Nej, det går inte kombinationer av andra Co-terminals* heller.

* t ex New York, London, Paris, Stockholm, Seoul, Shanghai
 
Toppen