Senaste nytt

SAS öppnar åtta nya linjer

BusinessClass

Redaktör
När sommarprogrammet gradvis träder i kraft från slutet av mars 2016 kan SAS kunder se fram emot en ny direktlinje från Stockholm till Gdansk. Från Köpenhamn öppnas nya direktlinjer till Reykjavik, Wien och Krakow. Krakow och Wien är framförallt populära semesterdestinationer medan Reykjavik och Gdansk är efterfrågade destinationer från både fritidsresenärer och affärsresenärer. Sommarprogrammet 2016…
 

Erik M

Medlem
"Avresa från Stockholm med SK2759 alla dagar utom lördagar. Under sommarhögsäsongen avgångar på fredagar och söndagar."

Jag förstår inte. Är det så att det i normalsäsong är avgång alla dagar, men under högsäsong bara två dagar i veckan? Eller ska det stå EXTRA avgångar på fredagar och söndagar under högsäsong?
 

crown

Medlem
Kan konstatera att tiderna för Krakow-linjen från CPH var allt annat än bra på onsdagar och söndagar. Kärran som kommer från Krakow kommer in precis så sent så den skall missa anslutningar (GOT, ARN, OSL). Ingen vidare planering från SAS sida med andra ord :/ Tydligen tycker SAS att man endast skall få åka hem på fredagar då kärran går mitt på dagen.

Känns som denna linjen inte kommer överleva med de förutsättningarna. Norwegian/Ryanair erbjuder ju i princip flyg dagligen direkt till CPH/ARN/OSL och Norwegian erbjuder även hyfsade bytestider att åka GOT-ARN-KRK och omvänt.

Tråkigt att det skall vara så svårt att schemalägga bättre :/
 

olo

Medlem
Kan konstatera att tiderna för Krakow-linjen från CPH var allt annat än bra på onsdagar och söndagar. Kärran som kommer från Krakow kommer in precis så sent så den skall missa anslutningar (GOT, ARN, OSL). Ingen vidare planering från SAS sida med andra ord :/ Tydligen tycker SAS att man endast skall få åka hem på fredagar då kärran går mitt på dagen.

Känns som denna linjen inte kommer överleva med de förutsättningarna. Norwegian/Ryanair erbjuder ju i princip flyg dagligen direkt till CPH/ARN/OSL och Norwegian erbjuder även hyfsade bytestider att åka GOT-ARN-KRK och omvänt.

Tråkigt att det skall vara så svårt att schemalägga bättre :/
Har tittat på den också, flera gånger, och varje gång blivit påmind om söndagstiden. 1h tidigare och det hade varit perfekt för en weekend!
 
Toppen