Senaste nytt

Bästa Sky Team frequent flyer programmet om man inte flyger ofta med dem?

Vilket Sky Team frequent flyer program är bäst om man inte flyger särskilt ofta med Sky Team? Det vore en fördel om man t ex kan delbetala resor med miles eller om de har en shop som man kan handla grejer från (utan att frakten kostar mer än vad varan är värd) och att poängen inte förfaller tidigt ifall man inte flyger med ett visst flygbolag tillräckligt ofta.
 

Dr. Miles

Expert
Det finns inget bästa bonusprogram inom Skyteam. Däremot finns det två minst dåliga.
Ett är Air France/KLM Flying Blue och ett annat är Delta SkyMiles.

Om du inte flyger med Skyteam speciellt ofta, skulle jag rekommendera Delta SkyMiles då deras miles går inte ut. (i alla fall enligt dagens regler)
 

henrik l

Medlem
Nu kanske jag har läst slarvigt, men jag tolkade det som att ny versionen på Mille Miglia kunde man håll liv i poängen om man hade en aktivitet minst var 24:e månad?
 

Dr. Miles

Expert

rvarttinen

Medlem
Det är dock var 20:e månader hos Flying Blue och det ska vara kvalificerad flygning, inte aktivitet.
...
Jo, så är det. Men, med ringa ansträngning så går det att få poängen att inte gå ut. Har kvar poäng (miles) sedan jag vet inte hur länge tillbaka .. kanske dags att plocka ut en resa eller två. :)
 

Dr. Miles

Expert
Jo, så är det. Men, med ringa ansträngning så går det att få poängen att inte gå ut. Har kvar poäng (miles) sedan jag vet inte hur länge tillbaka .. kanske dags att plocka ut en resa eller två. :)
Jo, fast hos Delta SkyMiles är ännu enklare att behålla miles. Miles går inte ut även utan aktivitet (än så länge).
Delta SkyMiles skrev:
Account Deletion & Mileage Expiration

Under the SkyMiles Mileage Expiration policy, miles do not expire. Delta reserves the right to deactivate or close an account under the following circumstances:
  • Fraudulent activity occurs
  • A member requests an account closure
  • A member is deceased
  • A member does not respond to repeated communication attempts regarding the status of his/her account
  • A member resides in or relocates to a country where membership is prohibited under applicable law
  • A member violates the terms of this Membership Guide and Program Rules
SkyMiles Program Rules & Guide : Delta Air Lines
 

FF#1

Medlem
Jo, så är det. Men, med ringa ansträngning så går det att få poängen att inte gå ut. Har kvar poäng (miles) sedan jag vet inte hur länge tillbaka .. kanske dags att plocka ut en resa eller två. :)

Ringa och ringa... fick ju flyga AF ekonomi utan lounge eller nått CDG-TXL i somras, men det var faktiskt rätt ok i alla fall... :)
Som Doktorn säger, det finns inget super program hos sky team tyvärr...
 

rvarttinen

Medlem
Ringa och ringa... fick ju flyga AF ekonomi utan lounge eller nått CDG-TXL i somras...
... ekonomi ..?... :)

FB Gold -> inträde i loungen + gäst ... och om poäng finns så kanske en liten uppgradering...?..
... flög SAS Plus förra året till ALC och vill nog hävda att AF Economy står sig bra, om inte bättre, gentemot SK i det fallet.
 

LarsCph

Medlem
Jeg har ikke fløjet meget AF - men syntes at servicen i EU er fin på economy. Det er 6 år siden jeg fløj oversøisk med dem til Miami - der kunne man mod så vidt jeg husker 3-400 per person vælge sæde i economy på upper deck ved emergency exit i den 747 de fløj med. Det var mere end pengene værd, bestemt. I modsætning til andre (SK fx) serveres stadig mad også i EU på economy. Senere til Mauritius på economy premium ud hvilket jeg faktisk ikke syntes var særlig bemærkelsesværdigt - men dog OK. Hjem opgraderede vi til business i den meget lille business kabine med 2 rækker sæder fra Mauritius til Paris, dét var til gengæld super. Til sommer skal vi på familieferie med dem fra København til Bali på business class. Endda i den nye kabine mellem Paris og Singapore - dét glæder jeg mig til. Selv om endte med en lidt sjov rejse CPH-CDG-SIN med AF og så SIN-DPS med KL på udturen. Det er det KLM fly som flyver fra Amsterdam til Bali med mellemlanding i Singapore vi kommer på.

Jeg har et flying blue kort og syntes det er ganske fint at point ikke udløber så længe man bare flyver hver 20. måned. Jeg er ind imellem (måske 1-2 gange om året) i Paris via mit arbejde så det er let for mig at leve op til. Så overvej det - så kan du i det mindste samle point for evigt.
 
Toppen