Senaste nytt

Vilket säte väljer du i Business Class?

Vilket säte väljer du i Business Class?


  • Total voters
    30

JensE

Medlem
E för att det är enkel gång access och ingen behöver kliva över dig.
Sedan E istället för D för att det är mindre trafik (inbillar mig kanske) i den gången.
 

Dr. Miles

Expert
På longhaul väljer jag nog D eller E om jag reser ensam. Jag frågar sedan vid check in om hur beläggningen är.
Om det inte är fullt så byter jag mot fönsterplats.
 

Magino

Medlem
Helt klart A. Älskar att sitta vid fönstret för att se ut vid start, landning och på dagflighter. Sedan stör jag mig på när folk behöver klätra över mig för att gå på toa eller liknande. Oftast behöver jag inte röra mig ur sätet trots att flighten är över åtta timmar, och behöver jag det väntar jag oftast tills den brevid ställer sig upp. Har fått för mig att jag gillar bokstaven A bättre än den bokstaven de använder vid det andra fönstret. Skulle även välja A om jag satt i ekonomi med 3-3-3.
 

erc

Medlem
A eller H beroende på tid på dygnet och riktning. Vill ogärna ha motljus då jag fortfarande finner det barnsligt kul och förtrollande att sitta och se världen. Kanske ta ett kort - som INGEN annan vill se. :)
 

JensE

Medlem
Tack vare detta forum så vet jag att BA 767 short haul så är det mitten som räknas.
A-B och J-K har inget tomt säte blockat i mitten medans mittenraden har det.
Ser inte ut som folket på min flight har koll dock :)
767.png
 

Roger J

Medlem
E för att det är enkel gång access och ingen behöver kliva över dig.
Sedan E istället för D för att det är mindre trafik (inbillar mig kanske) i den gången.

Håller med helt. D och E är de enda "enkelsätena" i en traditionell inredning där du har gångsäte samt att ingen behöver klättra över dig. Med lie flat-säten väljer jag också främre raden om det går, då kan man placera en väska på fotstödet och slippa gida ner när man sover. 1D eller 1E blir alltså mina favoriter (eller främre rad i en eventuell bakre kabin).
 

Miljon3

Medlem
Satt på A när jag flög hem från london med farmor bredvid i club europe riktigt bra rätt avskildt i club kabinen längst fram särskildt på A och B
 

em9frl

Medlem
Alltid E. Gång access är härligt. Sitter gärna länger bak i cabinen BC cabinen. De rutter jag åker är ofta LHA340-600 Då är sista raden perfekt.
 

Palazzi

Medlem
D för min del. Skönt att behöva slippa resa på sig för att någon vill gå till toaletten. Varför det blev D och inte E är oklart :)
 
Toppen