Senaste nytt

Hilton slussen priser

trekker

Medlem
Vad brukar ni fa for priser pa Hilton slussen? Har kollat over en manad nu och dom vill ha ca 2800 kr per natt for en 3 natters stay. Kanns lite I dyraste laget trots att jag sitter pa en £50 off voucher fran Amex. Sitter just nu pa en ombokningsbar stay pa Comfort hotel for 1/3 av priset.
 

nissefalk

Medlem
Har aldrig bott där tidigare men sett liknande priser som du nämner, bokade dock för ett par veckor sedan en natt i slutet av Maj och fick den för 1,825kr då var det ett pris med 2x poängen, fanns samma rum för 1,695kr.

När jag bokade hade de en del rum för bara 48,000 poäng också, såg ut som något fel i systemet, ångrar att jag inte bokade det nu då alla rum är över 70,000 poäng natten igen.
 

FF#1

Medlem
Priserna på Hilton Slussen är väldigt variabla... från under 1000 lappen på kampanj till över 3000 kr natten för standardrum.
 
  • Gilla
Reactions: bnr

trekker

Medlem
Jag ar ju ratt sugen pa att lagga nagra natter pa Hilton men inte 4000 kronor mer nar jag knappt kommer vara pa hotellet anda. Det ligger ju dessutom ganska avsides..... Ska halla koll pa priserna, det handlar om 26-29 Maj sa om ni ser ett bra pris hojta till - behover bara ett singelrum da jag aker sjalv.
 

Matsson

Medlem
Bor ofta och har betalat allt från 1295 till 2800
Hög beläggning och kort varsel är ingen billig kombo är min erfarenhet.
 

ulagun

Medlem
Varit stammis där drygt 10 år.
Är verkligen pris beroende på efterfrågan.
Under juli priser under 1.000kr/natt. vid t.ex läkarkonferenser eller stora mässor har jag sett priser över 5.000kr/natt.
Tips som sagt boka så tidigt som möjligt. Blir bara dyrare att vänta.
Kan ibland även löna sig att ringa dem och höra om de har några specialpriser.
Jag gillade läget. Nära restauranger m.m. på söder. Gångavstånd till Gamla stan 100 meter till tunnelbana (och strömmingboden på torget.)
 

Knucket

Medlem
Jag ar ju ratt sugen pa att lagga nagra natter pa Hilton men inte 4000 kronor mer nar jag knappt kommer vara pa hotellet anda. Det ligger ju dessutom ganska avsides..... Ska halla koll pa priserna, det handlar om 26-29 Maj sa om ni ser ett bra pris hojta till - behover bara ett singelrum da jag aker sjalv.

Sista helgen i maj är det Elitloppet på Solvalla och genomgående höga hotellpriser i Stockholm
 

trekker

Medlem
Varit stammis där drygt 10 år.
Är verkligen pris beroende på efterfrågan.
Under juli priser under 1.000kr/natt. vid t.ex läkarkonferenser eller stora mässor har jag sett priser över 5.000kr/natt.
Tips som sagt boka så tidigt som möjligt. Blir bara dyrare att vänta.
Kan ibland även löna sig att ringa dem och höra om de har några specialpriser.
Jag gillade läget. Nära restauranger m.m. på söder. Gångavstånd till Gamla stan 100 meter till tunnelbana (och strömmingboden på torget.)
Kollade redan i mitten på mars, har som sagt redan en bokning på annat hotell. Var egentligen bara ute efter en stay på hilton. Men för 4000 kronor kan jag nog fixa 3 stays någon annan gång någon annanstans.
 

ulagun

Medlem
Tillägg Hiltonpriser, denna gång Hilton Kastrup.
Har morgonavgång den 10.e maj. Kollade övernattning månd-tisdag 9-10 för att vara på plats Kastrup. Lägsta pris ca. 2.700 DKK.
Då vi är lediga även måndag checkade jag sönd-tisd 8-10. Pris per natt ca. 1.500 DKK Dvs total runt 3.000 för två nätter. Vilket bokades.
Logiken att natt mån-tisdag är 1.500 ist f 2.700 när vi bokar även sönd-måndag lär jag aldrig förstå mig på o_O
 

Kricka

Medlem
@ulagun Det är naturligtvis något med tillgång och efterfrågan men har heller inte riktigt
förstått hur det går till. Det har hänt att jag stannar på något Hilton i mer än vecka och då
lönar det sig ofta att dela upp bokningen i två eller tre delar så att helgen bokas som en
separat bokning, då till betydligt bättre pris. Det som händer annars är att man får samma,
höga, pris för hela vistelsen. Brukar nämna redan vid check-in att jag stannar längre så
att jag slipper byta rum. Detta har hitintills fungerat utmärkt !
 
Toppen