Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2016)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Dr. Miles

Expert
Jodå, funkar utmärkt. Jag har bokat ARN-ORD / MIA-OSL-ARN online med vouchern.
Stämmer, verkar funka fint med Open Jaw men värre med enkelresa :(
Det fungerar inte som det ska.
Jag har över 60.000 poäng på kontot men det går inte att boka Open Jaw mellan Beijing och Tokyo, då SAS sidan kräver 100.000 poäng i Business class med Amex 2-4-1 voucher.

Se bilden nedan.
Screenshot20160427_03 SK.png



Vid bokning av Tur & retur, fungerar rabatten som den ska.
Screenshot20160427_04 SK.png
 

Canadien

Medlem
Det funkar för mig. Jag har dock 100k+ på kontot.
Jag väljer flighterna först, då står 100,000 poäng som kostnad, sedan klickar jag i 2-4-1 och då sjunker det till 50,000
Använder Chrome på Win8

SAS.PNG
 

MajaKlara

Medlem
Har en bokning 2-4-1i C i juni med SAS, AC och UA.
Utresa ARN-LAX-SEA
Hem YVR-BRU-ARN
Vill försöka hitta biljetter i F och har förstått att F släpps 2 veckor innan avresa. Hemresan är ju mer än 2 veckor innan avresa och min fråga är om det går att göra ändring i påbörjad bonusresa, dvs om biljetter i F släpps till hemresan och jag redan använt biljett för utresa, kan jag göra ombokning till F om det släpps biljetter?
 

Gummaron

Medlem
Har en bokning 2-4-1i C i juni med SAS, AC och UA.
Utresa ARN-LAX-SEA
Hem YVR-BRU-ARN
Vill försöka hitta biljetter i F och har förstått att F släpps 2 veckor innan avresa.

Antar här att du tänker på Lufthansa, då de är det enda flygbolaget som släpper sina F-biljetter 14 dagar innan när det gäller bonusresor med Eurobonus. United har inte den begränsningen.

Personligen skulle jag dock inte lägga 40 000 extra poäng för att flyga First med United, bättre att behålla din nuvarande bokning då.
 

MajaKlara

Medlem
Tack för svar! Jo, jag tänker på Lufthansa! Har ingen önska flyga First med UA, flyger då heller C med SAS vilket är bokat på utresan ARN-LAX. Men om tillfälle ges så vill jag gärna prov LH i First!
 

MajaKlara

Medlem
Nä, det har jag ingen koll alls
OT, men har du reflekterat över att du måste lämna USA flygledes om du ankommer på ESTA?
på! Är mycket tacksam för mer info! Kan man inte ankomma med flyg till USA och resa ut med annat färdmedel? Behöver man således ansöka om visum?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen