Senaste nytt

Resa till Sao Paulo - flygbolag/poäng?

Ska antagligen resa till Sao Paulo (ej bestämt exakt när än) och undrar hur och med vilka jag bör flyga för att få bra EB-poäng. Kan absolut tänka mig att mellanlanda i usa några dagar och hälsa på vänner om det underlättar, men det viktigaste är att inte behöva åka långt utan att gå miste om poäng. Vilka non-sas ska man helst åka med om man vill ha sina poäng?
 

Moco

Medlem
Ska antagligen resa till Sao Paulo (ej bestämt exakt när än) och undrar hur och med vilka jag bör flyga för att få bra EB-poäng. Kan absolut tänka mig att mellanlanda i usa några dagar och hälsa på vänner om det underlättar, men det viktigaste är att inte behöva åka långt utan att gå miste om poäng. Vilka non-sas ska man helst åka med om man vill ha sina poäng?

Det beror ju på din bokningklass. Smidigast är ju LH eller Swiss. Avianca via LHR och BOG är ett annat alternativ som ger bra med poäng även i Economy. Om du vill undvika krånglig transfer så är ju inte USA det bästa alternativet.
 

Dr. Miles

Expert
Inte när man flyger med Uniteds billiga Economy class biljetter.
Uniteds G, N, S, T, L, K klasser ger endast 50% poäng till SAS EuroBonus.

EuroBonus partners - United - SAS


Vill man resa någorlunda smidigt (flyga kort) finns det också Singapore Airlines Barcelona-Sao Paulo direktflyg
En Tur&Retur kostar från ca 585 EUR inkl. skatter men billigaste biljetten bokas is K klass så den ger endast 10% poäng till SAS EuroBonus.
EuroBonus partners - Singapore Airlines - SAS
 

Roger J

Medlem
Det beror ju på din bokningklass. Smidigast är ju LH eller Swiss. Avianca via LHR och BOG är ett annat alternativ som ger bra med poäng även i Economy. Om du vill undvika krånglig transfer så är ju inte USA det bästa alternativet.

Både LHR (nya terminalen) och BOG är mycket trevliga flygplatser att byta på, så får du ett OK pris med SK/AV så skulle jag lätt ta det, om det gäller Economy. Finns pengar till F så är ju LH grejen givetvis. :)
GRU är ju en bra *A-destination. Vill man skoja till det lite finns t.ex. CA från Madrid... Där kan man hitta riktigt billiga biljetter i Business på vissa datum.
 

agehall

Medlem
Har aldrig fattat det där. När man är inne på Lufthansa och det står 25, 50, 100% etc, är det antalet EB-poäng, och hur räknas dom ut från Lufthansa?
Inne var? Om du krediterar till Eurobonus är det Eurobonus sidor du ska titta på för att se intjäning.

Om du kikar igenom Hur många Eurobonuspoäng tjänar jag? | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor så ser du hur du ska göra. SAS har gjort ändringar i hur de redovisar sina intjäningstabeller sedan det där skrevs, men principen är densamma.
 

FFlash

Medlem
Du är kanske efter Eurobonus eller *A, men inom oneworld finns ganska okej alternativ med AA:

Flyger J: runt 2000€ får man via nordamerika ganska bra statuspoäng och ibland bra point boosters
Flyger eco: runt 500-600€ via nordamerika blir billgt om man krediterar 100% till Finnair+ och då får man rejält med poäng
 
Toppen