Senaste nytt

Error vid bokning på united.com, 26 timmar senare besked om genomförd bokning?

Steve

Medlem
Testade igår att boka på united.com, flighterna var med Lufthansa och Austrian men jag fick error meddelande vid betalningsmomentet. Efter två försök med samma resultat ringde jag Uniteds kundservice i USA och efter 50 minuters testande av flera olika varianter från United-personen konstaterades att det mest sannolikt var LH resp. Austrian som inte släppte biljetter (eller tillräckligt många, behövde 6 st.) till United på dessa flighter.

Så jag släppte Unitedspåret och bokade samma flighter via Lufthansas web istället.

Idag, ca 26 timmar efter mina misslyckade försök ramlar det in en bokning med United på min mejl!? Kontaktade United som inte riktigt själva kunde förklara men de avbokade utan att debitera.

Någon som haft samma problem?
 
Jag hade liknande problem i veckan med en bokning på United. Fick confirmation först 36 timmar efter bokningen och Austrian-flyget fick jag ringa dem för att boka plats.
 

Steve

Medlem
Jag hade liknande problem i veckan med en bokning på United. Fick confirmation först 36 timmar efter bokningen och Austrian-flyget fick jag ringa dem för att boka plats.
Fick du någon bokningsreferens vid bokningstillfället? Jag fick inte någon referens utan bara -error- först när mejlet kom idag såg jag en referens så det var lite svårt att veta att det tydligen gått iväg en bokningsförfrågan till LH/Austrian utan min vetskap.
 
Fick du någon bokningsreferens vid bokningstillfället? Jag fick inte någon referens utan bara -error- först när mejlet kom idag såg jag en referens så det var lite svårt att veta att det tydligen gått iväg en bokningsförfrågan till LH/Austrian utan min vetskap.
Ja, fick fick bokningsbesked direkt men inte eTicket. Kollat din spambox?
 

Steve

Medlem
Japp, inget i spamlådan och hos United igår kunde de inte heller komma fram till något så därav min överraskning idag.
 

agehall

Medlem
Det där låter ju skumt! Undrar om de ställde ut biljetter utan att ta betalt.

Jag hade liknande problem i veckan med en bokning på United. Fick confirmation först 36 timmar efter bokningen och Austrian-flyget fick jag ringa dem för att boka plats.
Fast det där är ju något annat och helt normalt. Många bolag biljetterar inte direkt utan lägger biljetter i en kö och betar av dem senare. Då kan det ibland ta veckor innan man får sin biljett.
 

MWi

Medlem
Det kan bero på att du ex-vis har en Ad-blocker i din webbläsare, har fått riktigt jobbiga fel pga det tidigare
 

agehall

Medlem
Det kan bero på att du ex-vis har en Ad-blocker i din webbläsare, har fått riktigt jobbiga fel pga det tidigare
Öh? Vilka payment-system får problem med en adblocker? Jag har kört adblockers i rätt många år och aldrig råkat ut för problem med betalningar pga detta.
 
Toppen