Senaste nytt

Air China öppnar Shenzhen-Frankfurt fr o m 2016-MAY-20

Dr. Miles

Expert
Air China öppnar Shenzhen-Frankfurt v.v. fr o m 2016-MAY-20.
Linjen kommer att flygas tre gånger i veckan med Airbus A330-200. (2-2-2 konfig i Business class)

Tidtabell: fr o m 2016-MAY-20 (från Shenzhen)

.2..5.7
CA771
Shenzhen 23:30 – Frankfurt 06:50+1 330

1.3..6.
CA772
Frankfurt 11:50 – Shenzhen 05:35+1 330



Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper


Air China skrev:
2016年3月30日,中国国际航空股份有限公司(以下简称“国航”)在深圳召开新闻发布会,计划于2016年5月20日开通深圳至法兰克福直飞航线。该航线将是国航在深圳开通的第一条国际直飞航线,而深圳也成为国航继北京、上海、成都、兰州、合肥、三亚后国航飞赴法兰克福的第七个国内通航点。
Källor:
国航将开通深圳-法兰克福航线 开航特惠往返低至520元-国航官网
Air China Launches Shenzhen – Frankfurt Service from late-May 2016 | Airline Route


Air China Business classpå Airbus A330:
air-china-business-a330-pek-hkg_03-jpg.51886

air-china-business-a330-pek-hkg_07-jpg.51888




Tidtabellen är dock inte uppdaterad i systemet än.
 
Last edited:

Fredrik

Medlem
Jag antar att den ska fungera som de facto Frankfurt - Hong Kong. Det bör i alla fall finnas en marknad i Shenzhen som inte vill/kan korsa gränsen till Hong Kong och flygplatsen där.
 

Dr. Miles

Expert
Frågan är nu... kommer Air China öka frekvensen inrikes från Shenzhen?
Air China (CA) äger 51% av aktier på Shenzhen Airlines (ZH) så det kanske räcker med Shenzhen Airlines befintlig linjenät och frekvens?
Air China fare tillåter ofta Shenzhen Airlines flight inom Kina.
 

olo

Medlem
Ja kan räcka, men hur är det med internationella connections?
Möjliga alternativa är, utan att undersöka om det finns fares, Tokyo, Singapore, Osaka, Phuket, Seoul, Bangkok och Taipei med Shenzhen samt Los Angeles med mellanlandning i Beijing med Air China.
 

Dr. Miles

Expert
Möjliga alternativa är, utan att undersöka om det finns fares, Tokyo, Singapore, Osaka, Phuket, Seoul, Bangkok och Taipei med Shenzhen samt Los Angeles med mellanlandning i Beijing med Air China.

Enligt Air Chinas kinesiska press release som jag länkade tidigare, de kommer att erbjuda kampanjpriser från Frankfurt till Japan, Thailand, Singapore, Taiwan osv via Shenzhen från 460 EUR inkl. skatter.
Därför gissar jag att Air China kommer att erbjuda anslutning med Shenzhen Airlines även på internationella flygningar.
Air China skrev:
从法兰克福出发直飞深圳或经深圳前往日本、泰国、新加坡、台湾等国家460欧元(含税)起,价格有效期至2016年4月30日。
国航将开通深圳-法兰克福航线 开航特惠往返低至520元-国航官网
 
Toppen