Senaste nytt

Clarion Collection och Quality Resort försvinner som varumärken inom Nordic Choice

olo

Medlem
I senaste numret av Nights (Medlemstidning för Nordic Choice Club) framgår att de två varumärkena inom den nordiska Choice-koncernen Clarion Collection och Quality Resort försvinner.

Clarion Collection kommer att integreras i Clarion. Enligt artikeln framgår att Clarion och Clarion Collection kommer att lära sig av varandra, men det är ändå tydligt att det är Clarion som är riktmärket: ”Inom Clarion Collection kommer vi att anpassa serviceupplevelsen och hotellkonceptet att vara mer i linje med Clarion Hotel för att gästerna skall uppleva samma atmosfär oavsett om det är ett stort eller litet hotell.”

Min gissning är att det innebär att den inkluderade middagen kommer att försvinna, vilket framförallt kommer att påverka resorna till Oslo, där många Choice-hotell är Clarion Collection och är där prisnivån för middag är hög.


För Quality Resort kommer Strömstad, Son, Norefjell att bli fristående hotell inom Choice. Hafjell, Fagernes och Kristiansand lämnar Nordic Choice. Övriga Quality Resort kommer att bli Quality-hotell. För Quality skall nu ledorden ”Fun & Friendly” gälla.


De tre segmenten utöver de fristående hotellen blir nu Clarion, Quality och Comfort. De beskrivs enligt: ”På Clarion Hotel ska vi möta en erfaren och kvalitetssökande gäst, för Quality Hotel är gästen mer jordnära, på Comfort Hotel är gästen ung till sinnet.”
 

FFlash

Medlem
Min gissning är att det innebär att den inkluderade middagen kommer att försvinna, vilket framförallt kommer att påverka resorna till Oslo, där många Choice-hotell är Clarion Collection och är där prisnivån för middag är hög.
.”


Precis min tanke också och därmed den sista spiken i kistan. Har kört Nordic Choice (silver kort) i princip endast i Norge och varit väldigt nöjd med C Collection middagar, men i och med de ändringar i bonusprogrammet som ytterligare införs så kommer jag att bo på Radisson så långt det går.
 

Meazza

Medlem
Clarion Collection kommer att integreras i Clarion. Enligt artikeln framgår att Clarion och Clarion Collection kommer att lära sig av varandra, men det är ändå tydligt att det är Clarion som är riktmärket: ”Inom Clarion Collection kommer vi att anpassa serviceupplevelsen och hotellkonceptet att vara mer i linje med Clarion Hotel för att gästerna skall uppleva samma atmosfär oavsett om det är ett stort eller litet hotell.”

Min gissning är att det innebär att den inkluderade middagen kommer att försvinna, vilket framförallt kommer att påverka resorna till Oslo, där många Choice-hotell är Clarion Collection och är där prisnivån för middag är hög.
Choice Hotels kommunikationsrådgivare Kenneth Hultgren lämnar lugnande besked.

– Kvällsmåltiderna blir kvar på de hotell som i dag är Clarion Collection, de är en så stor del av varumärket. Men den införs inte på Clarionhotellen, meddelar Kenneth Hultgren.


[Länk]
 

JNH

Medlem
Kommer det nu delas ut voucher även på de hotell som var/är collection?

Det borde bli så då voucher står angivet som förmån på "Clarion hotel, Quality hotel eller våra fristående hotell."
 
Toppen