Senaste nytt

Flyga till Cambridge, UK?

Jag ger nästan upp..

Går det el går det inte att flyga till Cambridge ?

Det finns en flygplats, CBG men hur tar man sig dit och med vilket bolag via vadå ??

Tacksam för hjälp.

---
Originalrubrik: Flyga till CBG ?
ändrad av AHO
 
Last edited by a moderator:
Det verkar svårt.

Blue Airlines skall flyga året runt till Jersey, medan två andra småbolag flyger säsong till Frankrike & Italien.

Stansted?
 

Matsson

Medlem
Jag försökte detta för något år sedan utan att lyckas. Det tog mej 2-2.5 timmar från LHR med tåg-tunnelbana.Snabbast kan vara att hyra bil på LHR.
 
Om du nu inte hittar ett vettigt bolag, tar det 2h 45min och £30 med buss direkt från LHR.

Annars antar jag att Luton är ett bättre alternativ också. Edit: Men dit går visst inga flyg härifrån.
 
Last edited:

pep

Medlem
Jeg har rejst til Cambridge flere gange. Glem lufthavnen, den er et relikt, og ikke i rutefart. Du flyver RyanAir/Easyjet til Stansted fra e.g. Malmoe. Der gaar udmaerkede busser 1-2 gange i timen. Busbiletten er billigere end flybiletten - men om du tager til Heathrow koster det 35 GBP plus en dagrejse i bus. Offentlig transport i UK er hamrende dyr!
 

Dr. Miles

Expert
Jag skulle rekomendera direktflyg till Heathrow från Arlanda.
Även om Stansted är närmare än Heathrow till Cambridge, tidvinsten är nästan noll när du behöver att åka till Skavsta för att ta ett Ryanair flyg därifrån.
 
Toppen