Senaste nytt

Flyga till Sunne i Värmland

Agö

Medlem
Jag ska resa i tjänsten till Sunne i Värmland. Eftersom det är en tjänsteresa är smidighet och tidseffektivtiet A och O.

Är det korrekt uppfattat att detta är de rimliga alternativen:
  • Oslo (med SAS), sedan 2,5 h i bil
  • Torsby (med SAS/Direktflyg, byte Arlanda), sedan 30 min i bil
  • Hagfors (med SAS/Direktflyg, byte Arlanda), sedan 1h i bil
  • Karlstad (med SAS/NextJet, byte Arlanda), sedan en knapp timme i bil
Kan det finnas andra alternativ som är vettiga och som går att genomföra med utresa dagen innan möte, möte under dagen och förhoppningsvis hemresa sen eftermiddag/kväll? Jag utgår ifrån Köpenhamn men har med mig folk från Österrike (som ev. kan använda sig av BMI/Lufthansa från Frankfurt).
 

Palazzi

Medlem
Direktflyg till Örebro? Under 2h med bil till Sunne...

Förutsätter dock att de bor i Wien, för några andra Star Alliance-flygningar finns väl ej mellan Köpenhamn och Österrike på sommarhalvåret.

Ps. Det låter inte som rätt sällskap, men Kebaben i restaurangen under Sunnes ICA.....bästa jag ätit (antal år sedan).
 
Last edited:

WTP

Medlem
Hysteriska priser. Tittade på en måndag-tisdag i slutet av april. 7078 SEK i SAS Go T&R och närmare 9000 SEK i Plus (från Köpenhamn).

Det behöver inte vara om du bokar separat.
SAS CPH-ARN:
upload_2016-4-6_16-54-52.png


och sen NextJet ARN-KSD:

upload_2016-4-6_16-55-47.png


Då kommer du ner på ca 4000:-
 

Jompa

Medlem
5000DKK finns för 25-26 april som är en måndag-tisdag som går att boka som samma biljett på sas.se, CPH-ARN-KSD i Go!

Edit: Såg nu att det blir ungefär samma som du har hittat.
 

Valley

Medlem
Jag ska resa i tjänsten till Sunne i Värmland. Eftersom det är en tjänsteresa är smidighet och tidseffektivtiet A och O.

Är det korrekt uppfattat att detta är de rimliga alternativen:
  • Oslo (med SAS), sedan 2,5 h i bil
  • Torsby (med SAS/Direktflyg, byte Arlanda), sedan 30 min i bil
  • Hagfors (med SAS/Direktflyg, byte Arlanda), sedan 1h i bil
  • Karlstad (med SAS/NextJet, byte Arlanda), sedan en knapp timme i bil
Kan det finnas andra alternativ som är vettiga och som går att genomföra med utresa dagen innan möte, möte under dagen och förhoppningsvis hemresa sen eftermiddag/kväll? Jag utgår ifrån Köpenhamn men har med mig folk från Österrike (som ev. kan använda sig av BMI/Lufthansa från Frankfurt).

Njet. Finns inget vettigt alternativ från till/från Köpenhamn till Värmland. Och Sunne..... Grattis !
Är det månne Böhler ?
Själv kör jag uteslutande Oslo om jag skall ner till Köpenhamn. Har du med dig dina Österrikiska vänner kanske lämpligast att satsa på Arlanda och ta samma plan därifrån till Karlstad.

NOT - Torsby-Hagfors är en och samma flygplats. Går väl 2 avgångar om dagen till/från Arlanda.
Åker du bil från Karlstad flygplats behöver du max 40 minuter. Dock får man se upp med poliskontroller och kameror på Sunnevägen

Skall ni bo på något, som varit väldigt trevligt, har ni Länsmansgården i Sunne.
 
Toppen