Kanske skall avvakta till SAS-siffrorna i morgon men det finns väl inte mycket som talar för att det skulle vara någon större skillnad mot senaste åren. Misslyckas Norwegian med något de gör (förutom kundservice och dreamliner som avgår)?
Själv gör jag vad jag kan för att inte sätta en fot någon av deras av flighter men jag måste motvilligt erkänna att det är svårt att inte imponeras av deras siffror månad efter månad. Mer kapacitet, högre intäkt och mer välfyllda plan är ju en ekvation SAS inte varit närheten av att lösa såvitt jag kan komma ihåg. I princip konsekvent tycker jag högre intäkt alltid visat lägre kabinfaktor/antal passagerare, mer kapacitet/lägre intäkt, högre kabinfaktor etc för SAS del. Tyvärr är det ju ibland tom både och.
Visst har finansiella situationen förbättrats men tycker ändå att man får känslan av att deras satsningar (Eurobonus (Diamond, Travelcash, connect osv), ny kabin/flotta, lounger, underleverantörer osv) har enormt svårt att generera några betydande intäkter eller förändra situationen drastiskt. Den som lever får se men tror själv att med en tveksammare konjuktur och högre bränslepris så har vi 2012 i repris men med ett sämre slut. Hoppas innerligt att jag har fel.
Fler flyger med Norwegian - Affärsvärlden
Trafiklyft fr Norwegian i mars
Själv gör jag vad jag kan för att inte sätta en fot någon av deras av flighter men jag måste motvilligt erkänna att det är svårt att inte imponeras av deras siffror månad efter månad. Mer kapacitet, högre intäkt och mer välfyllda plan är ju en ekvation SAS inte varit närheten av att lösa såvitt jag kan komma ihåg. I princip konsekvent tycker jag högre intäkt alltid visat lägre kabinfaktor/antal passagerare, mer kapacitet/lägre intäkt, högre kabinfaktor etc för SAS del. Tyvärr är det ju ibland tom både och.
Visst har finansiella situationen förbättrats men tycker ändå att man får känslan av att deras satsningar (Eurobonus (Diamond, Travelcash, connect osv), ny kabin/flotta, lounger, underleverantörer osv) har enormt svårt att generera några betydande intäkter eller förändra situationen drastiskt. Den som lever får se men tror själv att med en tveksammare konjuktur och högre bränslepris så har vi 2012 i repris men med ett sämre slut. Hoppas innerligt att jag har fel.
Fler flyger med Norwegian - Affärsvärlden
Trafiklyft fr Norwegian i mars