Senaste nytt

Hur maxa Skyteam-konto efter flygning med Aeroflot

Bryant

Medlem
En vän kommer att flyga ARN-SVO-TYO med Aeroflot. Flygningen sker i business och bokningsklass Z.

Vännen är inte medlem i något FFP. Mitt tips är att gå med i Flyingblue som ger ca 20000 p (Z är 125%). Detta kan ge en T/r till ex Dubai i en promokampanj.

Finns det något annat program som är bättre? Mest troligt kommer det inte att flygas mer skyteam efter detta så status är ute ur bilden. Man är bara intresserad av hur man kan använda poängen som dras in på denna flygning.
 
Jag krediterade en tur-och-returresa till Aeroflot. Utresan fick jag miles för automatiskt, men hemresan dök det inte upp några miles för. Då retroregistrerade jag hemresan, men det gick några veckor och jag fick aldrig mina miles. Jag tröttnade på att vänta och bestämde mig för att strunta i Aeroflot och retroregistrera hos KLM Flying Blue istället. Då fick jag miles för HELA resan hos KLM och några veckor senare fick jag miles för hemresan hos Aeroflot också. En dubbeldipp alltså! Kanske din vän har samma tur...

På din fråga hur man kan använda milsen, så skulle jag föreslå hotellövernattningar (Aeroflot bonusprogram alltså).

Förresten, du känner väl till denna: Where to Credit | Where to Credit Aeroflot Russian Airlines Flights in Z Booking Class
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
En vän kommer att flyga ARN-SVO-TYO med Aeroflot. Flygningen sker i business och bokningsklass Z.

Vännen är inte medlem i något FFP. Mitt tips är att gå med i Flyingblue som ger ca 20000 p (Z är 125%). Detta kan ge en T/r till ex Dubai i en promokampanj.

Finns det något annat program som är bättre? Mest troligt kommer det inte att flygas mer skyteam efter detta så status är ute ur bilden. Man är bara intresserad av hur man kan använda poängen som dras in på denna flygning.
Om din vän tjänar 20.000 Flying Blue miles, kan han/hon använda 20.000 miles för en T/R inom Sydostasien (+ Taiwan & Hong Kong) i Economy class.

Med lite kreativitet, kan man flyga t ex så här: (det blir dock ganska saftig summa av skatter&bränsletillägg)


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 
Toppen