Senaste nytt

Erfarenhet av "lyxmodell" på Avis i San Francisco

Bridgeman

Medlem
Är det någon som har erfarenhet av vilken modell av bil man kan förvänta sig då man bokat lyxmodell med AVIS i SFO?
 

Delayed

Medlem
Det ända som står i bokningen är modell Cadillac. Luxury
Jag gissar på en lyxig Cadillac... Skämt åsido, på SFO skriver de om "bilgruppen" Stor:Lyx "Exempel ur den här kategorin: Cadillac Cts". Har på andra avissidor hittat "bilgruppen" Luxury, där exempel är "Lincoln MKZ or similar".

Jag skulle maila och fråga om det var viktigt.
 

FF#1

Medlem
Jag gissar på en lyxig Cadillac... Skämt åsido, på SFO skriver de om "bilgruppen" Stor:Lyx "Exempel ur den här kategorin: Cadillac Cts". Har på andra avissidor hittat "bilgruppen" Luxury, där exempel är "Lincoln MKZ or similar".

Jag skulle maila och fråga om det var viktigt.

Eller ring och kolla USA och premium/lyx hyrbilar kan sluta lite hur som helst.
Det har gått inflation i vad man får, ofta räknas standard Toyota som premium.
Men ibland har man tur och får nått roligt.
 

Bridgeman

Medlem
Eller ring och kolla USA och premium/lyx hyrbilar kan sluta lite hur som helst.
Det har gått inflation i vad man får, ofta räknas standard Toyota som premium.
Men ibland har man tur och får nått roligt.

Jag tänkte mer på om någon hade hyrt modell lyx och vad de hade fått för bil. Jag vet att man kan se på Avis hemsida vad de har att ev erbjuda. Men tack ändå för förslagen.
 

Homer

Medlem
Är det någon som har erfarenhet av vilken modell av bil man kan förvänta sig då man bokat lyxmodell med AVIS i SFO?

Class H: Luxury
Avis Example: Lincoln MKZ
Cadillac ATS
Cadillac CTS (2008 Ride Report)
Cadillac XTS
Infiniti M Series/Q70 (2012 Ride Report)
Infiniti G Series/Q50
Kia K900
Lincoln MKS (2013 Ride Report)
Lincoln MKS
Lincoln MKT
Volvo XC60




Avis Fleet List (US & Canada Cars by Class) - FlyerTalk Forums


Lincoln MKZ or similar Luxury Car Rental
Reserve a luxury vehicle, including the Lincoln MKZ or similar with Avis. Vehicle make and model is subject based upon location and availability. Similar make and models include the following: Audi A4, Cadillac ATS, Cadillac CTS, Infiniti G37, Kia K900, Lincoln MKC, Lincoln MKT, Lincoln MKX, Lincoln MKS, Infiniti Q50, Infiniti Q70, Infiniti QX70, Mercedes-Benz S550, Cadillac SRX, BMW X1, Volvo XC60 and Volvo XC70.

https://www.avis.com/car-rental/reservation/carguide/H
 

toer00

Medlem
Hyrde fr Alamo SFO i somras och fick du fritt välja bland det som fanns inne, valde då en Volvo S80 med skinn och taklucka. Föredrar Europeiskt framför amerikanskt...

Sist i MIA blev det SIXT och en BMW Cab - 4 Serien


219aae59b957815ca2357f803fcc5ff7.jpg


d28f32f119de26a342700c768f0ef51a.jpg
 

GillBates

Medlem
Hyrde fr Alamo SFO i somras och fick du fritt välja bland det som fanns inne, valde då en Volvo S80 med skinn och taklucka. Föredrar Europeiskt framför amerikanskt...

Sist i MIA blev det SIXT och en BMW Cab - 4 Serien


219aae59b957815ca2357f803fcc5ff7.jpg


d28f32f119de26a342700c768f0ef51a.jpg
Men här har du fel. Kör själv en mercedes coupé till vardags, men är man i USA får det bli en full size SUV! Härligt att glida runt högt med mjuk fjädring och mullrande motor:);)
 
Toppen