Senaste nytt

Första CRJ-900LR (EI-FPB) har börjat flyga för CityJet / SAS

Agö

Medlem
Så har då första nya CRJ-900 börjat flyga för CItyJet och SAS. Första två dagarna ägnades åt norsk inrikes (Trondheim-Stavanger-Bergen) och därefter har den hunnit med både Aberdeen, Helsingfors och Oslo. Nu på morgonen flög den som SK2707 mellan Helsingfors och Oslo.

Vem blir först att testa? Kanske @Sas-ebp ?

EI-FPB - Canadair CRJ-900LR - SAS - Flightradar24
 
  • Gilla
Reactions: Gus

chazzie

Medlem
Jag lär knappast bli först i detta sällskap, men en CRJ900 är schemalagd att ta mig mellan UME och ARN den 28 augusti, spännande, jag har alltid gillat CRJ, utan att ha fått åka den, men de är slanka i designen och estetiskt tilltalande!
 

bhen

Medlem
Jag flyger SK4611 SVG-ABZ nu på måndag, den är satt upp med en av de där som jag förstått det..
 

Mackan

Ny medlem
Jag åker Arlanda-Billund ToR 10 juni. Ser fram emot att prova! Men är dom inte väldigt trånga invändigt?
 
  • Gilla
Reactions: Pho
A

Aurora

Guest
Jag åker Arlanda-Billund ToR 10 juni. Ser fram emot att prova! Men är dom inte väldigt trånga invändigt?

CRJ'en virker trangere innvendig, men det går mest på visuell input. Kabinen er jo mye mindre i diameter enn en tradisjonell 737. Det er mindre plass i overhead locker, men det er akkurat samme beinplass som på en 737. Noget mindre på vindusplass pga kurvaturen av flykroppen.
På den positive siden gyver disse CRJ900'ene på ganske hardt, så de kommer fram før en 737 :)
 

Sas-ebp

Medlem
Så har då första nya CRJ-900 börjat flyga för CItyJet och SAS. Första två dagarna ägnades åt norsk inrikes (Trondheim-Stavanger-Bergen) och därefter har den hunnit med både Aberdeen, Helsingfors och Oslo. Nu på morgonen flög den som SK2707 mellan Helsingfors och Oslo.

Vem blir först att testa? Kanske @Sas-ebp ?

EI-FPB - Canadair CRJ-900LR - SAS - Flightradar24

På Onsdag så jeg en CRJ900 fly BGO-TRD. Men vet ikke reg nr. Men jeg selv fløy ATR72! :)
 

niksal

Medlem
Säg inte att jag var först då jag igår (31.3) åkte OSL-HEL SK2700 med en Cityjet CRJ900 som verkade riktigt ny? Jag har inte varit någon fan av SAS inredning men detta plan var riktigt trevligt. Längre personer kan nog få problem med benutrymme. Men de ljusa träpanelerna och de mörka läderbänkarna ger en trevlig kontrast. Det är ett litet plan så blir mycket bussåkande och väntande på handbaggage vid planet, och de är stora minus i min bok.
 

ARNBER

Medlem
Det hat ju också talats om att SAS skulle redesignar inredning av short-haul flottan. Är cityjet planen en försökskanin då?
 
Toppen