Senaste nytt

[Premium economy/economy] Östersund - 3 stopp i USA

OSD-STO

Ny medlem
Hej,
Först stort tack för all värdefull information som många har delat på forumet.

  1. Varifrån vill du börja din resa? OSD (Östersund)
  2. Var är din destination? ORD/NYC/IAD fölt av Nashville följt av SFO/LAX
  3. När vill/behöver du resa ut? 23/7 alternativt 24/7
  4. När vill/behöver du komma hem? komma fram i Nashville 28/7 komma fram till SFO/LAX den 31/7 komma hem till OSD 14/8
  5. Hur länge vill du vara borta? Ca tre veckor
  6. Hur många personer som skall resa? 2 Vuxna
  7. I vilken kabinklass? Troligtvis en kombination av economy och premium economy
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance med god poängintjäning till EB.
  9. Vad är din budget? (per person) max15 000 SEK.
  10. Vad är det viktigaste för dig? Pris, restid, kabinklass, poängintjäning till EB, loungbesök som EBG.
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? öppen för förslag som första stopp i USA (alternativ till ORD/NYC eller IAD)
Tacksam för tips.
Nedan är det bäst jag har funnit hittills.
usa resa.PNG
 

SNIFF

Medlem
Hej och välkommen till forumet!

Jag skulle rekommendera att du provar att söka utan att ha med OSD i din beräkning, för att se om du hittar bättre biljetter.

Om du gör det kanske det kan motivera att ta ett positioneringsflyg dagen innan eller så till Arlanda för att vara säker på att du kommer fram till flyget i tid.

Nu vet jag inte om du klippt i bilden. Förutsatt att du inte har gjort det, skulle jag nog ta och boka OSD-ORD - SFO-ORD som en bokning.

De andra flighterna blir separata bokningar som är helt separata från din longhaul. Det kan nog också få ner priset en smula.
 

OSD-STO

Ny medlem
Hej och välkommen till forumet!

Jag skulle rekommendera att du provar att söka utan att ha med OSD i din beräkning, för att se om du hittar bättre biljetter.

Om du gör det kanske det kan motivera att ta ett positioneringsflyg dagen innan eller så till Arlanda för att vara säker på att du kommer fram till flyget i tid.

Nu vet jag inte om du klippt i bilden. Förutsatt att du inte har gjort det, skulle jag nog ta och boka OSD-ORD - SFO-ORD som en bokning.

De andra flighterna blir separata bokningar som är helt separata från din longhaul. Det kan nog också få ner priset en smula.
Tack för tipset. Blir att söka lite resor med utgångspunkt Arlanda ikväll :)
 

nota bene

Medlem
Bilden är inte klippt utan är sökt som samma bokning
Kan ibland påverka med att det blir en one-way fare till/från Nashville. Nu brukar inte dessa i USA bli särskilt dyra, men i vissa regioner springer priset iväg rejält så att det kan vara värt att t.ex. använda Avios (poängbokning med BA) för att boka ORD-NAS-SFO eller så.

Jag har inte möjlighet att detaljsöka nu, men tycker att det du har fått fram är ganska rimligt prissatt i och med att du begränsar till *A. Finns ju få alternativ inom USA med *A, så du åker alltid på United på det mesta, om du inte vill ha byten i Kanada med AC [dock bra produkt i Y och Y+]. Kompliceras av att AC inte flyger från ARN så klart och därmed får du alltid ett extra byte i Europa.

Vill du ha en kort/smidig resa är ju ARN-EWR/ORD och hem LAX-ARN med SK uppenbarligen smidigast. [Men lite fler poäng att routa via CPH/OSL där det går]
 
Jag rekommenderar starkt att använda dig av Google Flights som är fullkomligt lysande för multi-city bokningar.
Bara på ett snabbt försök lyckades jag enligt dina krav hitta biljetter för 11052 kr per/person (22104 kr totalt), se nedan.

Första resultatet är overnight på ARN men för en tusenlapp ytterligare per skaft slipper du det.
Tänk på det går bra att ange multipla städer i varje destinationsruta (t.ex. ORD,IAD,EWR).

Om du anger ARN som avgång/destination kommer du ner på 9648 kr per/person.

upload_2016-3-31_17-22-15.png
 
Toppen