Senaste nytt

Karlstad får fler turer till Frankfurt

Valley

Medlem
Fler turer till Frankfurt från Karlstad - nwt.se - Ditt Värmland, just nu

Oj. Det lät det.
Avgångar alla dagar i veckan. Måste trots allt vara ett plus i kanten att även kunna resa en lördag.
Tror väl knappast det har att göra med artikelns skrävel om de stora ökningarna på resandesidan.
Räknade för några veckor det till att 14 tappra själar skulle iväg med morgonplanet.

Skall se om nu den som skrev om det hela har lite mer information i ämnet. Bad honom ta fram hur många vi pratar om och inte bara nöja sig med ett procenttal.
 
  • Gilla
Reactions: ekf

ekf

Medlem
Avgångar alla dagar i veckan. Måste trots allt vara ett plus i kanten att även kunna resa en lördag.
Får nog säga att just de saknade ankomsterna på lördagar har varit ett hinder för mig de ggr jag försökt flyga hem till JKG med jobbet och således tvingat mig att ta taxin till+från GOT istället.
Ska minsann se om inte nästa jobbresa kan ske från den lokala flygplatsen, även om EB-poängen uteblir..

Vad gäller privata resor, så har lördagsavgångarna+hemkomsterna också hindrat kompisgänget att flyga från JKG, så om detta håller i sig så kan även de resorna få starta lokalt.

Sen om detta räcker för att säkra tillräckligt underlag återstår nog att se.
 

Valley

Medlem
Gick idag att läsa att man från det halvprivata bolaget VNAB skjutit till 400.000 för de antal passagerare som rest ut från Karlstad
150,-/resenär skulle/skall man bidra med. Blir inte många passagerare per flyg det inte.
 

Alf

Medlem
Det är en märklig politik för att driva mindre flygplatser.
Först går som regel flygplatserna med underskott som finansieras med kommunala skattemedel.
Vidare måste kommunen betala garantiavgifter till flygbolaget för att upprätthålla trafik.

Det blir inte billigt för att kommunpamparna skall kunna skryta med en flyglinje.

I mitt område har vi dessutom två flygplatser, NRK och LPI, som konkurrerar om passagerarna. Någonstans är det fel.
 

Valley

Medlem
Det är en märklig politik för att driva mindre flygplatser.
Först går som regel flygplatserna med underskott som finansieras med kommunala skattemedel.
Vidare måste kommunen betala garantiavgifter till flygbolaget för att upprätthålla trafik.

Det blir inte billigt för att kommunpamparna skall kunna skryta med en flyglinje.

I mitt område har vi dessutom två flygplatser, NRK och LPI, som konkurrerar om passagerarna. Någonstans är det fel.

Tanken??? var att man genom företagens tillskjutande 150,-/passagerare per utresa skulle stå för 50% av den garanti på MSEK 15 som man lovat BMI.
inte ens en politiker kan få ihop det räknestycket att det skulle flyga ut en 200-250 pers/dag till Frankfurt
 
Toppen