Senaste nytt

Uppgradera annan person med Skywards miles

Lollet

Medlem
Jag har tänkt boka Hongkong-Bangkok-Hongkong med Emirates i economy flex.

Kan min mamma använda sina poäng till att uppgradera mig på Hongkong-Bangkok och sedan använder jag mina egna poäng till att uppgradera Bangkok-Hongkong?

Jag hittar bara information om att man kan boka bonusresor åt andra.
 
Jag har tänkt boka Hongkong-Bangkok-Hongkong med Emirates i economy flex.

Kan min mamma använda sina poäng till att uppgradera mig på Hongkong-Bangkok och sedan använder jag mina egna poäng till att uppgradera Bangkok-Hongkong?

Jag hittar bara information om att man kan boka bonusresor åt andra.

Det skall gå. Rekommenderar er att maila svenska kontoret eller om bäst besöka dem på Engelbrektsplan 1, Stockholm.

Jag kunde utan problem uppgradera @Sofia på DXB-ARN med mina poäng C -> F utan att jag ens befann mig på samma plan eller bokning. Sen att dom ändra till plan utan F och de hela sket sig va ju en annan femma. Dom drog ju aldrig poängen.
 

Sofia

Medlem
Det skall gå. Rekommenderar er att maila svenska kontoret eller om bäst besöka dem på Engelbrektsplan 1, Stockholm.

Jag kunde utan problem uppgradera @Sofia på DXB-ARN med mina poäng C -> F utan att jag ens befann mig på samma plan eller bokning. Sen att dom ändra till plan utan F och de hela sket sig va ju en annan femma. Dom drog ju aldrig poängen.
Nu vet vi ju inte om det hade funkat i praktiken eller inte för jag var inne på Emirates kontor härom veckan för att uppgradera Mr. Sofia på hans hemresa från Bali. Den trevliga kvinnan knappade in att det var ok att dra poäng från mitt konto för att uppgradera honom vid incheckning. Det funkade inte alls. De begrep inte ett smack av det hela och tycktes inte kunna se det hon lagt in i systemet så uppenbarligen har de stora problem med sina incheckningsagenter runt om i världen.
Jag ska kontakta Emirates och göra dem uppmärksamma på detta.
 

Per N

Medlem
Det ska väl gå att göra online? Jag har uppgraderat min fru från C till F på sträckan Hong Kong Bangkok i sommar med poäng från mitt konto.
 

nissefalk

Medlem
Nu var det längesedan jag gjorde detta men vill minnas att man loggar in på sitt eget konto och från där söker upp bokningen som man vill uppgradera och finns det då plats så går man vidare precis som om man försökte uppgradera sin egen bokning
 

Per N

Medlem
Nu var det längesedan jag gjorde detta men vill minnas att man loggar in på sitt eget konto och från där söker upp bokningen som man vill uppgradera och finns det då plats så går man vidare precis som om man försökte uppgradera sin egen bokning
Har för mig det var så jag också gjorde och det var för ca en månad sedan så det bör vara lika nu.
 

Lollet

Medlem
Tack för alla svar! Ni som har uppgraderat, får man reda på direkt om uppgraderingen gått igenom eller får man vänta till check-in?
 
Toppen