Senaste nytt

Fast i Bryssel - hur kommer jag vidare?

olo

Medlem
I Bryssel är det minst sagt kaos. Explosion på Bryssels flygplats Zavantem | Sida 2 | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
Fruktansvärt det son har hänt!

Själv har jag fastnat mitt i eländet. Jag är nu på Liege. Planen var att ta Air Canada till Montreal och sedan Air China till Havana. Allt bokat i Business på 117-stock med Eurobonuspoäng via Tallin.

Vad gör jag nu?

Vem kan/bör jag kontakta? Brussels, Air Canada eller SAS?

På Liege finns ingen tranfserdisk eller personal. De kommer att dela ut väskorna så fort flygplatsen har kapacitet för att kunna ta emot oss.

Edit: Uppdaterat flygplats info.
 
Last edited:

olo

Medlem
Kan tilläggas att skatterna är betalda med Amex Elite. Vad har jag för hjälp att hämta där?
 

Dr. Miles

Expert
I Bryssel är det minst sagt kaos. Explosion på Bryssels flygplats Zavantem | Sida 2 | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
Fruktansvärt det son har hänt!

Själv har jag fastnat mitt i eländet. Jag är nu på Blangac. Planen var att ta Air Canada till Montreal och sedan Air China till Havana. Allt bokat i Business på 117-stock med Eurobonuspoäng via Tallin.

Vad gör jag nu?

Vem kan/bör jag kontakta? Brussels, Air Canada eller SAS?

På Blangac finns ingen tranfserdisk eller personal. De kommer att dela ut väskorna så fort flygplatsen har kapacitet för att kunna ta emot oss.
När du säger Blangac, är det Blagnac flygplats = Toulouse flygplats där Airbus fabriken finns bredvid?
 

Dr. Miles

Expert
Jag utgick från franskan ombord, jag är visst på Liege - ser jag när jag har kommit av planet och in i terminalen.
Om du är i Liege, kan det vara bra idé att ta dig till Düsseldorf då har du större möjlighet att flyga vidare till Havana.
Att ta sig till Bryssel hjälper knappt i den här situationen.
 

NyfikenGrau

Medlem
Är i Bryssel, känns som det är läge att ta tåg till Tyskland istället för att fundera på när flygplatsen börjar funka igen...
 
Toppen