Senator
Moderator
Vänner!
Det här är ingen reserapport så jag lägger några tankar och öppnar för frågor kopplat till nya B777-300ER som Swiss tog i drift den 21:e februari på sträckan Zurich till New York - JFK. Därför ligger denna i Miles and More forumet och inte som reserapport.
Jag råkade vara bokat på denna flight av mer tur, det var inte planerat. Jag hann nästan inte med flygningen, och den avgick intressant nog inte från E-pieren, men från den kombinerade B/D-piren.
Här är några reflektioner från Swiss affärsklass:
1. Stolen mycket bättre
2. Bättre luft i kabinen
3. Nya glas, tallrikar och dyl ett lyft
4. Bra IFE
5. Icke fungerande Wifi
6. Det är så enorm skillnad på vilket plats man väljer. De fönsterrader med två platser bör undvikas så långt som möjligt. De enkla platserna A och K på alla rader är i en helt egen liga. Det är nästa som att man borde få rabatt för att sitta i de andra. Eller iofs, så blir det ju lite A och B passagerare eftersom dessa platser reserveras för HON och SEN. Jag hade plats 8B som inte var någon höjdare..
Här är Seatgurus karta:
SeatGuru Seat Map SWISS Boeing 777-300ER (77W)
Jag har lagt till en karta med de bästa platserna i mitt tycke:
På udda siffror (5, 7, 9) skall ni välja D och på de jämna (4, 6, 8) skall ni välja G om ni vill sitta i mitten.
Här kommer lite bilder från flygresan:
Summa summarum: en bra uppgradering från det som idag finns på A330, men det är tråkigt att Swiss inte väljer access till gången från varje stol som är standard 2016... Åter igen hamnar Lufthansagruppen sådär 5 år efter marknaden.
Nya Förstaklass skall provas om 8 dagar...
Det här är ingen reserapport så jag lägger några tankar och öppnar för frågor kopplat till nya B777-300ER som Swiss tog i drift den 21:e februari på sträckan Zurich till New York - JFK. Därför ligger denna i Miles and More forumet och inte som reserapport.
Jag råkade vara bokat på denna flight av mer tur, det var inte planerat. Jag hann nästan inte med flygningen, och den avgick intressant nog inte från E-pieren, men från den kombinerade B/D-piren.
Här är några reflektioner från Swiss affärsklass:
1. Stolen mycket bättre
2. Bättre luft i kabinen
3. Nya glas, tallrikar och dyl ett lyft
4. Bra IFE
5. Icke fungerande Wifi
6. Det är så enorm skillnad på vilket plats man väljer. De fönsterrader med två platser bör undvikas så långt som möjligt. De enkla platserna A och K på alla rader är i en helt egen liga. Det är nästa som att man borde få rabatt för att sitta i de andra. Eller iofs, så blir det ju lite A och B passagerare eftersom dessa platser reserveras för HON och SEN. Jag hade plats 8B som inte var någon höjdare..
Här är Seatgurus karta:
SeatGuru Seat Map SWISS Boeing 777-300ER (77W)
Jag har lagt till en karta med de bästa platserna i mitt tycke:
På udda siffror (5, 7, 9) skall ni välja D och på de jämna (4, 6, 8) skall ni välja G om ni vill sitta i mitten.
Här kommer lite bilder från flygresan:
Summa summarum: en bra uppgradering från det som idag finns på A330, men det är tråkigt att Swiss inte väljer access till gången från varje stol som är standard 2016... Åter igen hamnar Lufthansagruppen sådär 5 år efter marknaden.
Nya Förstaklass skall provas om 8 dagar...