Senaste nytt

Serveras frukost i SAS Plus på SK434 (Köpenhamn-Göteborg, kl. 08:20)?

Agö

Medlem
Ja, frågan framgår av rubriken. Tänkte köra en direkt till gate i så fall. Det var länge sedan jag flög SK434 och tänkte höra hur serveringen är idag. Avgången är med CRJ-900 om det har någon betydelse.
 

olo

Medlem
Jag kan ge input om frukost på linjen, fast åt andra hållet. På SK433 (06:55-07:45) på GOT-CPH brukar det vara en mindre frukostpåse innehållandes kaffekopp, apelsinjuice och en plastad fralla.

Cimberplanet vänder som SK443, och det är en förmiddagsflight, så om deras frukost skiljer sig åt har jag ingen uppfattning om.

Om det verkligen är CRJ-900 så borde det ligga en bit fram i tiden, för nu är det väl 736 på den flighten?
 

ulagun

Medlem
Samma erfarenhet, påse med färdigbredd fralla (med bl.a. majonnäs) samt juiceförpackning. I Economy bjuds på chokladbit.
 

Agö

Medlem
Så här såg det ut, helt OK macka. Vidunderlig flygning idag för övrigt, CRJ när det är som bäst.
b05ad39b552f45f884c37ee63ee351e8.jpg
 

olo

Medlem
Så här såg det ut, helt OK macka. Vidunderlig flygning idag för övrigt, CRJ när det är som bäst.
b05ad39b552f45f884c37ee63ee351e8.jpg
Exakt så brukar även mackan som serveras på På SK433 (06:55-07:45) på GOT-CPH se ut.
Det stärker således mig tes om att frukosten på GOT-CPH, inte fixas av cateringsköket på Landvetter, utan övernattar i Göteborg från sena CPH-flighten.
 

NotRyan

Medlem
Det stärker således mig tes om att frukosten på GOT-CPH, inte fixas av cateringsköket på Landvetter, utan övernattar i Göteborg från sena CPH-flighten.
Tja, om det står "Bedst før" som på etiketten på bilden så är nog sannolikheten rätt hög att det är så ja.... :D
 

Agö

Medlem
Det stärker således mig tes om att frukosten på GOT-CPH, inte fixas av cateringsköket på Landvetter, utan övernattar i Göteborg från sena CPH-flighten.
Nu syns det kanske inte så bra på bilden men det står alltså "oxe salami" vilket är något bisarrt. Det heter såvitt jag vet okse på danska men samtidigt är det ju en rejäl särskrivning om det skulle vara svenska. Och vad f*n är oxesalami?
 
A

Aurora

Guest
Det overnatter ikke ombord på flygplanet iallefall, hvis det er noen form for kjøtt, melkeprodukt eller liknende inni mackan. Jag frågade etter polarrull på TOS-OSL i dag tidlig, men den de hadde i vagnen kunne dom inte gi ut for den hadde varit der sedan i går. Det är ganska strikta regler om oppbevaring av mat, så det är nog et separat kyl-lager ett sted dom hentes från.

Och vad f*n är oxesalami?

Salami av ox-kött, det sier jo seg selv? :) I Norge har vi gullsalami, jegersalami etc... Ikke helt self explainatory...
 

olo

Medlem
Jag letade igenom mina foton på mat ombord och hittade ett från SK443, från i höstas. Måste varit ovanligt pigg den morgonen...
Då bjöds det, som alltid, på "Oxe Salami" - dock med sista förbrukningsdatum istället för "Bedst før".
rsz_wp_20151123_07_16_57_pro.jpg
Nu syns det kanske inte så bra på bilden men det står alltså "oxe salami" vilket är något bisarrt. Det heter såvitt jag vet okse på danska men samtidigt är det ju en rejäl särskrivning om det skulle vara svenska. Och vad f*n är oxesalami?
Haha! Och det skulle väl knappast heta Oxsalami på svenska? Är det ett sätt för att kunna stoppa vad som helst i korven?
 
Toppen