Senaste nytt

Uppgradering till rum i Club/Executive floor men utan tillgång till lounge

MartinH

Medlem
Radisson hotel Newport Beach idag - uppgraderad som CCG till Club Floor. Jag frågade om loungen och svaret var att det egentligen inte skulle ingå, i normala fall bara för CCC, men att dom kunde göra ett undantag idag.
 

maba

Medlem
Min erfarenhet av detta är

Hilton- Har Guld och har alltid blivit uppgraderad till bättre rum samt frukost och lounge access.

Accor- Hade Platinum och på Sofitel blev jag även där alltid uppgraderad med lounge access och frukost. Även på vissa Mercure blev jag uppgraderad.

IHG- Ambassador Gold gav sedvanlig uppgradering på IC även på CP ibland men ingen frukost eller lounge access.

Club Carlson- Har Guld och blir ofta uppgraderad till BC rum. däremot är det väldigt sällan något annat ingår. Undantagsvis en gång på Beke i Budapest då vi fick sviten med frukost och en gång på Royal Viking då vi fick ett BC rum samt frukost.
 

Alx

Medlem
Ännu en gång bekräftas varför jag fortfarande föredrar Hilton framför CC, IHG m.fl. trots kraftigt försämrat värde på poängen man tjänar. Just de tydliga och konsekventa förmånerna är det jag uppskattar allra mest. Man vet helt enkelt vad man kan förvänta sig. Vi bokar alltid det allra billigaste enkelrummet de har (när enkelrum är billigare än dubbelrum) och får som sämst ett rum på Executive Floor. Ibland får vi en svit.

Till Club Carlsons försvar bör dock sägas att frukost bara är en officiell förmån för CCC medans det är en officiell förmån redan som HHG. Således kan man ju inte räkna med frukost som CCG. De gånger vi har uppgraderats till BC rum på Radisson som CCG så har också frukost alltid ingått. Men så brukar vi bara bli uppgraderade till BC rum på Stockholm Waterfront, SkyCity och Royal Viking. Så vår erfarenhet är att Radisson är ganska konsekventa och generösa i Stockholm jämfört med resten av de ställen vi har bott på Radisson.
 
De gånger jag bott på Hilton som HH Gold medlem har jag alltid blivit uppgraderad till executive floor med lounge tillgång. Och som jag förstår det så programerar de nyckelkortet så att jag kommer in i loungen med det.
Första gången jag bodde på Andel's Berlin blev vi (som jag förstått det) uppgraderade till en "bättre rumskategori". Men loungeaccess ingick ej och där hade de helt enkelt inte programerat vårat nyckelkort.

Oftast så uppgraderar man väl bara gäster med högre nivåstatus. Då tycker jag att man ska inkludera de förmåner som ingår i den rumskategorin då en hög nivåstatus på ett bonusprogram visar hur lojal den gästen är mot hotellet eller hotellkedjan.

O.T, för er som bara reser privat och inte i tjänsten är att boka er hotellnatt genom t ex. hotels.se och välja ett hotell som är knytna till Welcome Rewards. Efter 10 nätter kan ni lösa ut en hotellnatt till ett värde som motsvarar genomsnittspriset på alla nätter ni bokat genom hotels.se. Vid bokningstillfället lämnar ni ett meddelande med erat medlemsnummer. Så gör jag och jag har alltid blivit uppgraderad på både Hilton och Novotel.
 

johhenrik

Medlem
Inom IHG så är det inte direkt ovanligt att man blir uppgraderad till club room men utan tillgång till lounge (om man läser FT). Som Royal (kanske gäller det för vanlig Ambassador också) så har de numera skrivit in reglerna att om man blir uppgraderad till ett club room så ska club benefits ingå, men det finns rapporter om hotell som inte följer detta (speciellt i Japan). Själv har jag råkat ut för det bara en gång, på Crowne Plaza Republique i Paris. Där fick jag ett Club Room men ingen loungetillgång. Det gjorde mig inget dock, då club-rummet var riktigt riktigt bra. Stort (för att vara hotellrum i Paris) och rymligt. Bra kaffemaskin osv. Iaf, en vanlig företelse som RA är att man kan få välja mellan club room (inkl lounge) eller en svit (ingen club).
 

Rebel

Medlem
Uppdatera en gammal tråd
Villa regler gäller för ccg och ccc på radisson
Och för gold och diamond pa hilton

När det gäller hotell lounge och har alla hotell lounge??
 

Gus

Medlem
HHD har alltid tillgång till lounge men HHG ska bara ha det om man blir uppgraderad till rum som ger tillgång. Långt ifrån alla Hilton (och andra brands inom Hilton) har lounge, så kolla upp det innan du bokar.
Och tydligen så är det bara innehavaren av guldkortet plus upp till en extra gäst som är bokad i samma rum som har tillträde till loungen. Så om ni är tre personer som bor i rummet så får väl en person sitta och vänta i rummet medan ni besöker loungen. Fast ofta kan man väl köpa sig tillträde till loungen?
 

MegaFlyer

Medlem
Nya Hilton appen visar klart och tydligt om det finns lounge på hotellet genom en mycket bra ikon.

Blev senast uppgraderad i Panama City på både Hilton (junior suite) Hampton (stor suite)...
 
Toppen