Senaste nytt

Hertz – Finns det risk att bli blåst?

Jonas C

Medlem
Har en vän från Singapore på besök över påsken och vi ska hyra en bil från Hertz under hans vistelse. Har läst en del skräckhistorier om Hertz där de bland annat tar höga självrisker för småsaker som stenskott, och ibland debiterar folk för skador som redan fanns på bilen vid uthyrning.

Hur stor är risken att bli blåst när jag hur från Hertz, och är de alltid kinkiga när det kommer till stenskott eller varierar det från station till station? Känns inte så kul att betala 7000kr för något som kan fixas för någon hundralapp.
 

Jonas C

Medlem
Hur ska någon kunna svara på det tänker du?
Är mest orolig för stenskott, vilket är skador som man oftast inte kan rå för själv. Blir man tvungen att betala 7000kr i självrisk för ett stenskott trots att det kostar betydligt mindre att laga det.
 

agehall

Medlem
Är Singapore verkligen ett land man hyr bil i? Jag trodde att man förlitade sig på taxi och liknande i hela Asien.
 

Morgan

Medlem
Är Singapore verkligen ett land man hyr bil i? Jag trodde att man förlitade sig på taxi och liknande i hela Asien.
Nu var de ju personen från Singapore som kom på besök, sannolikt till Sverige. Här är inte olämpligt att hyra bil.

Jonas, du, har inget bra kreditkort med självriskeliminering, tex Ba Visa?
 

Valley

Medlem
Kan bli samma kör hos alla bolag.
Annars är det väl som vanligt. Ta en försäkring som nämnts
 

Stefan62

Medlem
Kolla bilen noga och påpeka även sådant som kan anses vara normalt slitage.
Har Du inget kort med hyrbilsförsäkring så teckna försäkring med självriskeliminering - inte bara reducering.
 
Toppen